Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: Read Download (2.8 Mb) Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
В статье выполнено моделирование процесса перекатывания железнодорожного колеса через стык рельсов с помощью метода конечных элементов и показано, что этот процесс может приводить к образованию выщербин на поверхности катания колеса. Построен график зависимости от времени максимальных эквивалентных напряжений в зоне контакта системы "колесо–рельс" при перекатывании через стык рельсов. Также была получена зависимость максимальных эквивалентных напряжений от величины зазора между рельсами. На основе этих данных показано, что для уменьшения вероятности образования выщербин необходимы тщательная проверка поверхности катания колеса на наличие дефектов и контроль величины зазора между рельсами на всех участках железной дороги.
This paper is dedicated to the simulation of the process of rolling a railway wheel over a rail joint using the finiteelement method. The possibility of dent generation due to this process is demonstrated. The dependence of maximum equivalent stress in the contact zone of the wheel-rail system versus time during the rolling over the rail joint has been plotted. The dependence of maximum equivalent stress on the gap between the rails has also been obtained. It has been shown that accurate checking of the wheel rolling surface and control of the value of the gap between the rails on all parts of the railway is necessary for reducing the possibility of dent generation.
Usage statistics
Access count: 664
Last 30 days: 6 Detailed usage statistics |