Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: Read Download (233 Kb) Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Проанализирован визуальный и нарративный образ, способный провоцировать аффект массы. Представлен визуальный ряд греческих скульптур в фильме Л. Рифеншталь "Олимпия" и выступления Гитлера. Для сравнительного анализа был применен структурный метод К. Леви-Стросса, который дает возможность сопоставить взаимоисключающие культурные образы. Рассмотрена идея о разделении образа и наррации и сделан вывод о том, что визуальный образ (фильм "Олимпия") дает представление о новом теле нации, выстраивая его в каноне древнегреческой скульптуры. Выступления Гитлера исключают эстетизацию страданий, в его речи проявляется голос униженной нации. Раскрыт принцип синхронии: визуальный опыт представляет пластика греческой скульптуры; внутренний протест получает выражение в страстном говорении, в речи.
Analyzed narrative and visual image can provoke an impulse of mass. Visual presented several Greek sculptures in L. Riefenstahl's film "Olympia" and the speeches of Hitler. For the comparative analysis was applied to the structural method of Levi-Strauss, who gives the opportunity to compare conflicting cultural images. Considered the idea of the separation of the image and the narration and concluded that the visual image ("Olympia") gives an idea of the new body of the nation, building it into the Canon of ancient Greek sculptures. Speech of Hitler to eliminate the aestheticization of suffering, in his speech manifested the voice of a humiliated nation. Disclosed is the principle of synchronicity: the visual experience is plastic Greek sculpture; inner protest receives expression in a passionate speaking, in speech.
Usage statistics
Access count: 502
Last 30 days: 1 Detailed usage statistics |