Details

Title: Investigation of the influence of consumer behavior on the formation of integrated marketing communications // Научно-технические ведомости Санкт-Петербургского государственного политехнического университета. Сер. : Экономические науки: научное издание. – 2016. –
Creators: Litovchenko Irina L.; Shkurupskaya Irina A.
Imprint: Санкт-Петербург: Изд-во Политехн. ун-та, 2016
Collection: Общая коллекция
Subjects: Экономика; Маркетинг; маркетинговые коммуникации; интегрированные маркетинговые коммуникации; поведение потребителей; виртуальная экономика; интернет; гелиоэнергетическое оборудование; мотивы покупок; рынок B2B; средства продвижения товаров; экспертные оценки
UDC: 339.138
LBC: 65.291.3
Document type: Article, report
File type: PDF
Language: English
DOI: 10.5862/JE.251.11
Rights: Свободный доступ из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: RU\SPSTU\edoc\38271

Allowed Actions: Read Download (0.7 Mb)

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

The study focuses on the theoretical and practical basis for establishment of integrated Marmarket communications (IMC) for businesses in B2B markets. theoretical approaches basic concepts of integrated marketing communications, the proposed clarification of the subject of IMC, emphasis is placed on the binarity of their origin (real and virtual) and three-fold goal in changes in IMC company. Describes the historical stages of integration of marketing communications tions and reasons for going to ISB. Peculiarities of consumer behavior in the context of achieving tion of communicative, economic and social goals of the IMC.

Исследование посвящено теоретическим и практическим основам для создания интегрированных маркетинговых коммуникаций (ИМК) для предприятий на B2B рынках. Исследованы теоретические подходы к основам концепции интегрированных маркетинговых коммуникаций, предложено уточнение предмета ИМК, сделан акцент на бинарности их происхождения (реальной и виртуальной), а также на триединой цели применения ИМК предприятием. Рассмотрены исторические стадии интеграции маркетинговых коммуникаций, а также причины перехода к ИМК. Изучены особенности поведения потребителей в контексте достижения коммуникативных, экономических и социальных целей ИМК.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
-> Internet All Read Print Download

Usage statistics

stat Access count: 471
Last 30 days: 9
Detailed usage statistics