Details

Title: Александр Александрович Радциг: (к стопятидесятилетию со дня рождения) // Научно-технические ведомости СПбПУ. Сер.: Естественные и инженерные науки. – 2019. – Т. 25, № 1
Creators: Васильев Ю. С.; Кириллов А. И.
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого
Imprint: Санкт-Петербург: Изд-во Политехн. ун-та, 2019
Collection: Общая коллекция
Subjects: Физика; Термодинамика твердых тел; юбилеи; юбиляры; биографии; физики; ученые; профессора; турбостроители; теплотехники; anniversaries; biography; physics; scientists; professors; turbo builders; heat engineering; anniversarians
UDC: 536.42
LBC: 22.375
Document type: Article, report
File type: Other
Language: Russian
DOI: 10.18721/JEST.25120
Rights: Свободный доступ из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: RU\SPSTU\edoc\61505

Allowed Actions: Read Download (304 Kb)

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Статья содержит биографические данные и сведения о творческом пути А. А. Радцига, крупного ученого в области теплотехники и механики. Отражены главные этапы его педагогической деятельности в Киевском и Ленинградском политехнических институтах. Перечислены основные его труды по термодинамике, тепловым двигателям, прикладной механике и истории теплотехники. Подчеркнута роль А. А. Радцига как основателя ленинградской школы турбостроителей.

The article contains biographical data and information about the creative path of a major scientist in the field of heat engineering and mechanics. The main stages of A. A. Radzigs pedagogical activity in Kiev and Leningrad Polytechnic institutes are reflected. His main works on thermodynamics, thermal engineering, applied mechanics and history of thermal engineering are mentioned. The role of A. A. Radzig as the founder of the Leningrad school of turbo-builders is emphasized.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
-> Internet All Read Print Download

Usage statistics

stat Access count: 232
Last 30 days: 7
Detailed usage statistics