Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: Read Download (342 Kb) Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Рассмотрены ключевые особенности применения механизма государственно-частного партнерства (ГЧП) в Санкт-Петербурге. Рассмотрены этапы реализации проектов государственного и муниципального частного партнерства в Санкт-Петербурге с использованием механизма проектного финансирования. Разработан проект государственно-частного партнерства по строительству сети многоуровневых наземных паркингов на территории Василеостровского района Санкт-Петербурга, а также осуществлено обоснование необходимости реализации данного проекта в этом районе путем расчета дефицита парковочных мест на территории. Расчет дефицита парковочных мест произведен на основании оценки количества имеющихся парковочных мест на территории района, в частности, в каждом муниципальном образовании, а также по среднему количеству автомобилей у жителей муниципальных округов. В рамках разработанного проекта проведена оценка инвестиционной привлекательности каждого из планируемых к строительству объектов. В качестве оценки эффективности разработанного проекта применен метод чистой приведенной стоимости, с помощью которого рассчитана суммарная чистая доходность всего жизненного цикла проекта для каждого паркинга в отдельности.
The key features of the application of the mechanism of public-private partnership (PPP) in St. Petersburg are reviewed. The stages of implementation of public and municipal private partnership projects in St. Petersburg using the project financing mechanism are considered. A project of public-private partnership for the construction of a network of multi-level surface Parking in the Vasileostrovsky district of St. Petersburg was developed, as well as the justification for the need to implement this project in this area by calculating the shortage of Parking spaces in the territory. The calculation of the shortage of Parking spaces is made on the basis of an assessment of the number of available Parking spaces in the district, in particular, in each municipality, as well as the average number of cars in residents of municipal districts. Within the framework of the developed project, the investment attractiveness of each of the planned facilities was assessed. As an assessment of the effectiveness of the developed project, the method of net present value was used, with the help of which the total net profitability of the entire life cycle of the project for each Parking separately was calculated.
Usage statistics
Access count: 408
Last 30 days: 23 Detailed usage statistics |