Details

Title: Ключевые факторы развития творческого предпринимательства на внутренних и международных рынках: бакалаврская работа: 38.03.02
Creators: Сонина Наталия Сергеевна
Scientific adviser: Разумова Светлана Викторовна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Инженерно-строительный институт
Imprint: Санкт-Петербург, 2016
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: творческая индустрия; развитие бизнеса; рынок; creative industries; business development; market
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 38.03.02
Speciality group (FGOS): 380000 - Экономика и управление
DOI: 10.18720/SPBPU/2/v16-3160
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: RU\SPSTU\edoc\35883

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

В работе рассмотрены общие проблемы творческих индустрий, отдельные процессы, элементы и связи в структуре творческой компании, а также условия, необходимые для финансовой эффективности и реализации художественной направленности бизнеса. Она изучает международный опыт в использовании инструментов и тактики управления в творческих областях. Проведено исследование факторов творческого развития бизнеса. Ряд интервью с владельцами и руководителями различных творческих компаний наглядно представляет успешные стратегии деятельности на некоторых нишах рынка. Ключевые факторы выявлены в ходе анализа деятельности компаний. Практический итог работы заключается в описании полезности ключевых факторов и методов их интеграции в стратегию развития бизнеса.

The work researches general problems of creative industries, specific processes, elements and connections in the structure of a creative company and conditions required for financial efficiency and artistic fulfilment of a business. It studies international experiences in the use of instruments and tactics of management in creative areas. An investigation of factors of creative business development has been conducted. A number of interviews with owners and executives of different creative companies represent successful strategies of several market niches. The key factors have been selected during the analysis of performance of companies. The practical conclusion of the work lies in the description of the utility of key factors and methods of their integration into business development strategy.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 69
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics