Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Работа посвящена изучению обусловленности выбора средств речевого воздействия при составлении рекламных слоганов в зависимости от социологических и психологических характеристик целевой аудитории, на которую направлена реклама. Рассмотрен генезис рекламной деятельности и рекламного слогана в России, США, Англии и Европе. Осуществлен анализ суггестивных психологических технологий. Рассмотрены механизмы восприятия рекламных слоганов. Выявлены социологические и психологические факторы, обуславливающие использование определенных средств языкового воздействия при создании рекламных слоганов. Проведено исследование, выявившее, какие именно языковые средства в рекламных слоганах способны оказать наибольшее влияние на сознание реципиентов, исходя из социо-психологических характеристик реципиентов.
The work is devoted to the study of interdependence between the choice of linguistic manipulation means, used in advertising slogans, and sociological and psychological characteristics of the target audience. The genesis of advertising activities and advertising slogans in Russia, the United States, England and Europe is considered. The analysis of suggestive psychological technologies is done. The mechanisms of advertising slogans perception are examined. Sociological and psychological factors causing the use of certain means of linguistic manipulation while making advertising slogans are considered. The research, based on the socio-psychological characteristics, revealed which language means,used in the advertising slogans, can have the greatest impact on the recipients.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 628
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |