Details

Title: Проблема профессионального выгорания в кросс-культурном аспекте на примере преподавателей иностранных языков: магистерская диссертация: 45.04.02
Creators: Прокопчук Алиса Евгеньевна
Scientific adviser: Валиева Фатима Ивановна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint: Санкт-Петербург, 2017
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: кросс-культурный аспект; профессиональное выгорание; преподаватели; иностранные языки; образование
LBC: 74.480.42я031; 88.40я031
Document type: Master graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Master
Speciality code (FGOS): 45.04.02
Speciality group (FGOS): 450000 - Языкознание и литературоведение
DOI: 10.18720/SPBPU/2/v17-1202
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: RU\SPSTU\edoc\37653

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Синдром профессионального выгорания представляет собой процесс постепенной утраты эмоциональной, когнитивной и физической энергии. Данная проблема является одной из наиболее актуальных в сфере образования. Магистерская диссертация посвящена кросс культурному исследованию профессионального выгорания преподавателей иностранных языков (на примере России и Израиля). В теоретической части представлен обзор отечественной и зарубежной литературы по проблеме, рассматриваются базовые понятия и термины, составлена модель факторов, влияющих на профессиональное выгорание. В практической части представлены результаты статистического, корреляционного, факторного анализа полученных данных. Выявлен ряд особенностей профессионального выгорания педагогов в России и Израиле, составлены рекомендации по преодолению профессионального выгорания для педагогов.

The Professional Burnout syndrome is a process characterized by exhaustion, lack of enthusiasm and motivation, feeling of ineffectiveness and other negative consequences. It may result in reduced efficacy within the workplace and diminish affective and cognitive potencies of an individual. The SPB is considered to be one of the pressing issues in training and education.The Master's research paper focuses on the professional burnout of the foreign language teachers, specifically including cross cultural aspects. The theoretical part represents analytical review on the SPB research literature and some basic concepts. As a result, a model of burnout causing factors is built. The results of statistical, correlation and factor analysis are reported in the empirical part of the conducted research. The analysis results showed certain cross cultural intrinsic aspects, specific for Russian and Israeli environments.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 396
Last 30 days: 1
Detailed usage statistics