Details

Title: Связь маркетинга и процесса управления жизненным циклом (PLM) при разработке инновационной продукции: магистерская диссертация: 38.04.02
Creators: Игнатьева Оксана Сергеевна
Scientific adviser: Салкуцан С. В.
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint: Санкт-Петербург, 2016
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: PLM; рынок судовой трубопроводной арматуры; инновационный продукт; marine valves market; innovative produkt
Document type: Master graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Master
Speciality code (FGOS): 38.04.02
Speciality group (FGOS): 380000 - Экономика и управление
DOI: 10.18720/SPBPU/2/v17-850
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: RU\SPSTU\edoc\37429

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

В магистерской диссертации был рассмотрен процесс управления жизненным циклом (PLM) разрабатываемого типоряда судовой трубопроводной арматуры и роль отдела маркетинга на каждом этапе в данном процессе. Рассчитана экономическая эффективность применения процесса PLM при разработке инновационного продукта.

In Master's thesis it would be considered the process of the product lifecycle management (PLM) during marine valves series development and the marketing department importance were analyzed at every step of this process. In addition, the economic effect of the PLM process implementation during innovative products development was measured.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 1207
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics