Details

Title: Research of methods of searching for the target audience and their involvement in mobile applications: выпускная квалификационная работа магистра: 38.04.02 - Менеджмент ; 38.04.02_30 - Развитие международного бизнеса (международная образовательная программа на иностранном языке)
Creators: Sladkevich Mikhail Viktorovich
Scientific adviser: Климин Анастасий Игоревич
Other creators: Лукашевич Никита Сергеевич
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint: Санкт-Петербург, 2018
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: мобильное приложение; маркетинг; целевая аудитория; поиск целевой аудитории; привлечение аудитории
LBC: 65.386.656-32
Document type: Master graduation qualification work
File type: PDF
Language: English
Level of education: Master
Speciality code (FGOS): 38.04.02
Speciality group (FGOS): 380000 - Экономика и управление
Links: Отзыв руководителя; Рецензия
DOI: 10.18720/SPBPU/2/v18-4989
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: RU\SPSTU\edoc\58270

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

This master's thesis is devoted to methods of searching for target audiences, their involvement in mobile applications and assessing the effectiveness of this activity. The object of the study are the targeting audiences of mobile applications and their impact on marketing activities. The types and categories of mobile applications are discussed in details, as well as the methods for their development. Defined possible methods of promoting mobile applications. According to activity of mobile marketing company ‘‘Ad4top’’, highlighted the main mobile applications with which the company cooperates and the results of analysis of target audiences of these applications. In the practical part introduced methods of searching for quality target audiences, as well as methods you can use to attract these audiences to mobile application. In the end, with the example of e-commerce applications "Joom", methods were practically implemented and determined their specific impact on various performance indicators. As a result of the work, was determined efficiency of methods of searching for target audience and their attraction to the mobile application. And also the efficiency of implementation of each of the methods was evaluated.

Данная магистерская работа посвящена методам поиска целевых аудиторий, их привлечения в мобильные приложения и оценке эффективности данной деятельности. Объектом исследования являются целевые аудитории мобильных приложений и их влияние на маркетинговую деятельность. Подробно рассмотрены виды и категории мобильных приложений, а также методы их разработки. Определены возможные методы продвижения мобильных приложений. В рамках деятельности компании занимающейся мобильным маркетингом ‘‘Ad4top’’, выделены основные мобильные приложения, с которыми сотрудничает компания и произведен анализ целевых аудиторий данных приложений. В рамках практической части представлены методы поиска качественных целевых аудиторий, а также методы с помощью которых данные аудитории можно привлечь в мобильное приложение. В последствии, на примере приложения электронной коммерции “Joom” было произведено практическое внедрение методов и определено их конкретное влияние на различные показатели эффективности. В результате работы была определена эффективность представленных методик поиска и привлечения целевых аудиторий в мобильное приложение. А также произведена оценка эффективности внедрения каждого из методов.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 59
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics