Details

Title: Эффективность применения бетона в дорожных покрытиях: выпускная квалификационная работа магистра: 08.04.01 - Строительство ; 08.04.01_12 - Гражданское строительство (международная образовательная программа на иностранном языке)
Creators: Хайрутдинова Фаина Фанилевна
Scientific adviser: Новик Анатолий Николаевич
Other creators: Радаев Антон Евгеньевич
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Инженерно-строительный институт
Imprint: Санкт-Петербург, 2019
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: Дорожные покрытия цементно-бетонные; Дорожное строительство; жесткие дорожные одежды; цементобетон; методика выбора
UDC: 625.84(043.3)
Document type: Master graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Master
Speciality code (FGOS): 08.04.01
Speciality group (FGOS): 080000 - Техника и технологии строительства
Links: Отзыв руководителя; Рецензия; Отчет о проверке на объем и корректность внешних заимствований
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2019/vr/vr19-1021
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение)
Record key: ru\spstu\vkr\840

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

В данной работе проведен анализ существующих технологий строительства бетонных дорог. Определены критерии, влияющие на выбор конструкции до-рожного покрытия. Приведены значения параметров, определяющих выбор тех-нологии, полученные методом ранжирования оценок экспертов. Предложена методика выбора оптимальной технологии строительства бетонных дорог. Даны рекомендации по применению методики и по выбору конструкций дорожных одежд. На основе приведенной методики доказана эффективность применения цементобетонных дорожных одежд вместо асфальтобетонных покрытий.

In this paper, an analysis of existing technologies for the construction of concrete roads is conducted. The criteria affecting the choice of pavement design are defined. The values of the parameters that determine the choice of technologies are given by the method of ranking expert assessments. A methodology for selecting the optimal technology for the construction of concrete roads is proposed. Recommendations on the application of the methodology and on the choice of designs of road clothes are given. Based on the above methodology, the effectiveness of the use of concrete pavements instead of asphalt concrete pavements has been proved.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read
Internet Authorized users SPbPU Read
-> Internet Anonymous

Table of Contents

  • INTRODUCTION
  • CHAPTER 1. DOMESTIC EXPERIENCE AND FOREIGN PRACTICES OF USING CONCRETE ROADS
    • 1.1. Overview of foreign experience of applying concrete for road constructions
    • 1.2. Overview of the problems of road coatings and methods of improving the performance
    • 1.3. Review of existing methods for calculating pavements.
    • Conclusions of the 1st chapter
  • CHAPTER 2. ANALYSIS OF EXISTING METHODS OF CONCRETE ROAD CONSTRUCTION
    • 2.1 12TAnalysis of the organization of the construction process
    • 2.2 12TAnalysis of methods of the joints construction in the coating
    • 12TConclusions on the 2nd chapter.
  • CHAPTER 3. METHODOLOGY OF SELECTION OF CONCRETE ROADS CONSTRUCTION TECHNOLOGY
    • 3.1 12TValidation of criteria for technology selection
    • 3.2 12TExplanation of the procedure of technology selection
    • 3.3 Recommendations for the application of concrete roads construction technology depending on the influencing factors.
    • Conclusions on the 3rd chapter
  • CONCLUSION
  • REFERENCE
  • ADPAE54.tmp
    • In this paper, an analysis of existing technologies for the construction of concrete roads is conducted. The criteria affecting the choice of pavement design are defined. The values ​​of the parameters that determine the choice of technologies are giv...
    • РЕФЕРАТ
    • На 69 с., 5 рисунков, 7 таблиц.

Usage statistics

stat Access count: 39
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics