Details

Title: Методика интенсивного обучения испанскому языку (направление «туризм»): выпускная квалификационная работа магистра: 45.04.02 - Лингвистика ; 45.04.02_02 - Теория обучения иностранным языкам и межкультурная коммуникация
Creators: Белобородова Екатерина Александровна
Scientific adviser: Петров Михаил Александрович
Other creators: Федюковский Александр Анатольевич
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint: Санкт-Петербург, 2019
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: обучение; испанский язык; андрагогика; интенсификация
LBC: 74.480.26я031
Document type: Master graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Master
Speciality code (FGOS): 45.04.02
Speciality group (FGOS): 450000 - Языкознание и литературоведение
Links: Отзыв руководителя; Рецензия; Отчет о проверке на объем и корректность внешних заимствований
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2019/vr/vr19-117
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: ru\spstu\vkr\396

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

В данной работе разрабатывается методика интенсивного обучения взрослых испанскому языку в целях туризма. Рассмотрены существующие методики интенсивного обучения. Выделены основные методические и психологические принципы интенсивного обучения. Изучены лингводидактические и психологические принципы обучения взрослых. Рассмотрено применение позитивного стресса в качестве средства интенсификации. Изучено применение метода Лейтнера для запоминания грамматических конструкций. В ходе исследования выявлено, что интенсификация процесса обучения достигается при интеграции подходов интенсивных и традиционных методик, а также при индивидуализации процесса обучения согласно поставленной учеником цели.

The present research is devoted to the development of the intensive method of teaching Spanish language for touristic purporse to adults. The existing intensive methods of teaching are discussed. The authors state the main methodological and psychological principles of intensive education. Linguo-didactic and psychological principles of adults teaching are presented in the work. The research studies the application of the positive stress to the educational process and the usage of Leitner method in grammar learning. In the framework of the research it is found that the intensification of educational process is gained by the integration of intensive and traditional methods and by the individualization of educational process according to the aim of a student.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 140
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics