Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
В данной работе нами была создана дистанционная поддержка для теоретической дисциплины с целью повышения эффективности обучения. Определив основные характеристики системы и дидактические возможности платформы Moodle, мы создали онлайн компонент по дисциплине«Общее языкознание и история лингвистических учений». Экспериментально проверена гипотеза исследования о повышении эффективности изучения теоретической дисциплины при использовании электронных образовательных ресурсов в реализации смешанного обучения студентов заочной формы обучения 1-го и 2-го курсовпо направлению «Лингвистика».
In the given work, we have produced the remote support in improving the learning efficiency of thetheoretical course. After determiningthe main systemperformance anddidactic possibilities of Moodle, we have created the electronic educational resource (on-line component) for the theoretical course “The general science of language and the history of linguistics”. The analysis of on-line survey completed by 1-st and 2-nd year Linguistics students verified our hypothesis that thee using of electronic learning resource in blended learning do improve the learning efficiency of theoretical course, especially for extramural students.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 239
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |