Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Разработана гидромеханическая трансмиссия для легкового автомобиля класса S с приводом на задние колёса. Расчётная мощность двигателя - 207 кВт. Трансмиссия включает в себя комплексный гидротрансформатор, планетарную коробку передач, обеспечивающую пять передач вперёд и одну назад, главную передачу, межколёсный дифференциал и ведущие валы на привод задних колёс. Трансмиссия скомпанована в разных картерах с фланцевым соединением. Включает передний картер, содержащий гидротрансформатор, картер планетарного редуктора, задний картер КП, основной картер главной передачи и дифференциала, силовую заднюю крышку с кронштейнами крепления силового агрегата. Трансмиссия имеет гидравлическое управление, предусмотрена блокировка гидротрансформатора. Выполнен проектировочный тяговый расчёт трансмиссии, синтез схемы коробки передач с двумя степенями свободы. Произведён её кинематический и силовой расчёты. Выполнен поверочный тяговый расчёт автомобиля, определены динамическая и разгонная характеристики. Основные детали трансмиссии — зубчатые передачи, валы, подшипники и фрикционные элементы управления рассчитаны на прочность и долговечность.
Developed hydromechanical transmission for a car class S with a drive to the rear wheels. Estimated engine power - 207 kW. The transmission includes a complex torque converter, a planetary gearbox that provides five gears forward and one back, the main gear, cross-axle differential and drive shafts on the rear wheel drive. The transmission is bundled in different crankcases with flange connection. It includes a front crankcase containing a torque converter, a planetary gear case, a rear engine case, a main case for the main gear and differential, and a power rear cover with mounting brackets for the power unit. The transmission has a hydraulic control, the lock-up of the torque converter is provided. A design traction calculation of the transmission, the synthesis scheme of the transmission with two degrees of freedom. Made her kinematic and power calculations. A vehicle traction calculation was performed, and dynamic and acceleration characteristics were determined. The main parts of the transmission - gears, shafts, bearings and friction controls are designed for strength and durability.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 85
Last 30 days: 4 Detailed usage statistics |