Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Объектом исследования является ООО «ТеплоГидроСтандарт». Целью выпускной квалификационной работы является совершенствование бизнес-модели управляющей компании на основе оптимизации бизнес-процессов. В работе представлены теоретические подходы к формированию бизнес-моделей, сформулированы понятия «бизнес-модель» и «бизнес-моделирование», рассмотрена структура и типы бизнес-моделей, даны основные понятия моделирования бизнес-процессов. Проведен анализ основных показателей хозяйственной деятельности ООО «ТеплоГидроСтандарт», рассмотрена организационная структура компании, а также разработана базовая функциональная модель. Разработана целевая функциональная модель организационной структуры компании, на базе которой представлена модель бизнес-процессов. Разработанные модели, в свою очередь, позволили описать основные события процесса оказания услуг и связи между ними, что дало возможность реинжиниринга бизнес-процессов и изменения бизнес-модели компании в соответствии с требованиями рынка.
The subject of the paper is OOO “TeploGidroStandart”. The master’s graduate thesis aims to improve the business model of a managing company in terms of business processes optimization. The thesis provides theoretical approaches to business model development, defines such terms as “business model” and “business modeling”, examines the structure and types of business models, and presents the major notions of business processes modeling. The economic performance of OOO “TeploGidroStandart” is analyzed, as well as its organizational chart, the basic functional model is developed. The author draws up the target function-oriented model of the company’s organizational chart, which serves as a basis for the model of the upper level business processes. The designed models allow to describe the basic stages of providing services and identify interconnections between them, which makes it possible to reengineer business processes and change the company’s business model in accordance with the market demands.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 95
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |