Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Объектом исследования выступает скрытая реклама, в частности – инструмент продакт плейсмент. Целью выпускной квалификационной работы является выявление наиболее эффективной группы населения для применения скрытой рекламы с учетом текущих проблем и сильных сторон данного инструмента. На основе анализа предыдущих исследований инструмента, были выделены основные аспекты и проблемы его использования в современном мире. Было приведено теоретическое основание для выбора метода анализа. Методами анализа стали – кластерный анализ (включая иерархический кластерный анализ и кластеризацию К-средними) и SWOT-анализ. Вспомогательными инструментами стали частотный анализ, графический анализ с применением трехмерных диаграмм рассеивания, опрос на основе выборки. Выделено две группы (кластера) из всей совокупности, одна из которых является более эффективной и целевой для применения инструмента скрытой рекламы. На основании проделанной работы была составлена матрица внешних и внутренних факторов, влияющих на эффективность инструмента. Скрытая реклама имеет четкую эффективную группу населения и отлично подходит для применения крупными транснациональными корпорациями, в особенности в условиях олигополии на рынке.
The object of the research is hidden advertising, in particular - a tool product placement. The purpose of graduate qualification work of bachelor the is to identify the most effective group of the population for the use of hidden advertising, taking into account the current problems and strengths of this tool. Based on the analysis of previous studies of the instrument, the main aspects and problems of its use in the modern world were highlighted. The theoretical basis for choosing the method of analysis was given in the work. They are - analysis methods include cluster analysis (including hierarchical cluster analysis and K-means clustering) and SWOT analysis. Frequency analysis, graphical analysis using three-dimensional scatter diagrams, sample-based polling have become additional tools. Two groups (clusters) are distinguished from the entire set, one of which is more efficient and targeted for the use of the hidden advertising tool. On the basis of the work done, a matrix of external and internal factors that affect the efficiency of the tool was created. Hidden advertising has a clear effective population group and well suited for use by large multinational corporations, especially in conditions of oligopoly in the market.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 46
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |