Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Объектом исследования является кросс-культурные различия в международных компаниях различных индустрий. Целью выпускной квалификационной работы является выявление особенностей кросс-культурного менеджмента в различных индустриях и анализ эффективности внедрения кросс-культурных коммуникаций в компании. На основе SWOT-анализа внедрения кросс-культурных коммуникаций в международные компании и, в частности, анализа индустрий туризма, строительства и производства продуктов питания, выявлены особенности исследуемого процесса. Определены сильные и слабые стороны при внедрении кросс-культрных коммуникаций в международные компании. Итогом работы являются предложенные международным компаниям рекомендации по ведению грамотного кросс-культурного менеджмента. Для обоснования эффективности предложенных рекомендаций проведен анализ, результаты которого показали, что правильный подход к внедрению кросс-культурных коммуникаций позволит избежать недопониманий и языковых барьеров, при этом откроет новые возможности. Разработанные автором рекомендации по совершенствованию кросс-культурных интеграций в международных компаниях носят практический характер и могут быть применены различными компаниями, которые занимаются подобной деятельностью.
The object of the study is cross-cultural differences in international companies of various industries. The purpose of the final qualifying work is to identify the characteristics of cross-cultural management in various industries and to analyze the effectiveness of the introduction of cross-cultural communications in the company. On the basis of the SWOT-analysis of the implementation of cross-cultural communications in international companies and, in particular, the analysis of the tourism, construction and food production industries, the features of the studied process are revealed. Identified strengths and weaknesses in the implementation of cross-cultural communications in international companies. As a result of the work, the recommendations are offered to international companies on maintaining competent cross-cultural management. To substantiate the effectiveness of the proposed recommendations, an analysis was carried out, the results of which showed that the correct approach to the implementation of cross-cultural communications would allow avoiding misunderstandings and language barriers while opening up new opportunities. The recommendations developed by the author for improving cross-cultural integration in international companies are practical in nature and can be applied by various companies that engage in similar activities.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 56
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |