Details

Title: Cпособы культурной адаптации безэквивалентной лексики при переводе компьютерных видеоигр (на примере английского языка): выпускная квалификационная работа бакалавра: 45.03.02 - Лингвистика ; 45.03.02_01 - Теория и методика преподавания иностранных языков и культур
Creators: Анциферова Дарина Николаевна
Scientific adviser: Печинская Лариса Игоревна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint: Санкт-Петербург, 2019
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: безэквивалентная лексика; культурная адаптация; перевод; видеоигры; английский язык; non-equivalent vocabulary; cultural adaptation; translation; video games; English
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 45.03.02
Speciality group (FGOS): 450000 - Языкознание и литературоведение
Links: Отзыв руководителя; Отчет о проверке на объем и корректность внешних заимствований
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2019/vr/vr19-4129
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: ru\spstu\vkr\3679

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

В данной работе изложены основные способы культурной адаптации лексики при локализации компьютерных видеоигр с английского языка на русский. Даны определения понятий локализация, перевод, адаптация, безэквивалентная лексика и рассмотрены точки зрения учёных касательно данных терминов. Проведён сравнительный и количественный анализ английской и русской безэквивалентной лексики на примере популярных видеоигр Deus Ex: mankind divided, Tomb Rider, а также Far cry 4 и Far cry 5.

In the given work outlined the main ways of cultural adaptation of non-equivalent vocabulary in the localization’s process of computer video games from English into Russian. The definition of the concepts of localization, translation, adaptation and non-equivalent vocabulary are given and considered points of view of scientists regarding these terms are stated. A comparative and quantitative analysis of English and Russian non-equivalent vocabulary was carried out using the example of the popular video games, such as Deus Ex: mankind divided, Tomb Rider, Far cry 4 and Far cry 5.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 31
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics