Details

Title: Использование электронных образовательных ресурсов (ЭОР) при обучении лексике иностранного языка в основной школе: выпускная квалификационная работа магистра: 45.04.02 - Лингвистика ; 45.04.02_02 - Теория обучения иностранным языкам и межкультурная коммуникация
Creators: Кодрян Татьяна Валентиновна
Scientific adviser: Гаврилова Анна Вадимовна
Other creators: Федюковский Александр Анатольевич
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint: Санкт-Петербург, 2019
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: электронные образовательные ресурсы; обучение; лексика; иностранные языки
LBC: 74.268.19=432.1,3я031
Document type: Master graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Master
Speciality code (FGOS): 45.04.02
Speciality group (FGOS): 450000 - Языкознание и литературоведение
Links: Отзыв руководителя; Рецензия; Отчет о проверке на объем и корректность внешних заимствований
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2019/vr/vr19-96
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: ru\spstu\vkr\280

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

В данной работе изложено теоретическое обоснование применения электронных образовательных ресурсов в процессе обучения иноязычной лексике. Даны общие понятия и классификация ЭОР. Указаны некоторые достоинства и недостатки использования ЭОР в учебном процессе. Рассмотрен процесс обучения иноязычной лексике в основной школе. Дано описание лексических упражнений на базе ЭОР. Проведено экспериментальное обучение лексике английского языка с использованием ЭОР.

The given work outlines the theoretical study of the process of using the electronic educational resources in teaching students foreign language vocabulary. Here the general concepts and classification of EER are described. The work provides some advantages and disadvantages of using electronic educational resources. The process of teaching students of secondary school foreign language vocabulary is considered. The description of lexical exercises based on EER is given. Finally, the work describes the experimental teaching of English vocabulary that was conducted with the help of the EER.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 306
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics