Details

Title: Исследование возможностей лид-менеджмента для продвижения товаров и услуг через сеть Интернет: магистерская диссертация
Creators: Трыков Алексей Валерьевич
Organization: Санкт-Петербургский государственный политехнический университет. Инженерно-экономический институт
Imprint: Санкт-Петербург, 2014
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: Интернет; лид-менеджмент; маркетинг
UDC: 004.738.5(043.3)
LBC: 65.291.34я031
File type: PDF
Language: English
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

В данной работе на основе методик инбаунд маркетинга и лид менеджмента была разработана и осуществленная система лид менеджмента на примере ООО «Компания «Хорошие Колеса». Для этого была также разработана и запущена маркетинговая кампания в сети контекстной рекламы «Яндекс.Директ». Разработанная система при помощи имеющихся методик лид менеджмента осуществляет автоматизированную продажу потенциальным клиентам, которые были привлечены на сайт в ходе рекламной кампании. По итогам работы проведен экономический анализ по эффективности созданной системы.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
Internet Authorized users (not from SPbPU)
-> Internet Anonymous

Table of Contents

  • Introduction
  • 1. Concept and urgency of the lead management
    • 1.1. Lead management urgency
    • 1.2. Definition and aspects of the lead management
    • 1.3. Fields of application
    • 1.4. Lead management on the web
    • 1.5. Perspectives evaluation and issues of the sector
  • 2. Practices applied to the lead management
    • 2.1. Review of the technologies and advertising mediums with the capabilities of the users’ actions tracking
    • 2.2. Means and tools of contacts fixation
    • 2.3. Technologies and software for the lead management
  • 3. Online lead management capabilities
    • 3.1. Online lead management processes flow
    • 3.2. Direct advertising campaign with response
    • 3.3. Means of the prospects conversion into the leads
    • 3.4. Lead scoring and nurturing
  • 4. Economy efficiency measurements calculations
    • 4.1. Efficiency measurements
    • 4.2. Calculation of efficiency based on the executed work
  • Conclusion
  • References

Usage statistics

stat Access count: 37
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics