Details

Title: История и методология науки: учебное пособие
Creators: Финько Алла Васильевна; Мильская Елена Андреевна; Наумова Ольга Николаевна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint: Санкт-Петербург: ПОЛИТЕХ-ПРЕСС, 2020
Collection: Учебная и учебно-методическая литература; Общая коллекция
Subjects: история науки; методология науки; учебники и пособия для вузов
LBC: 72.3я73; 72в,я73
Document type: Tutorial
File type: PDF
Language: Russian
Speciality code (FGOS): 46.00.00
Speciality group (FGOS): 460000 - История и археология
DOI: 10.18720/SPBPU/2/id20-100
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать)
Additionally: New arrival

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Основной целью учебного пособия является формирование целостного восприятия историко-познавательного процесса развития науки и эволюции методов научного познания, достижение понимания сущности науки и специфики разных этапов развития научного знания, формирование навыков владения научной методологией и пониманием особенностей современной науки. Учебное пособие состоит из четырнадцати тем, каждая из которых содержит два раздела – «Введение в тему» и «Практическая работа». Раздел «Введение в тему» отражает ключевые особенности изучаемой темы. Раздел «Практическая работа» состоит из заданий, направленных на расширение и углубление изучаемой темы, которые помогут закрепить полученные знания. Задания включают в себя: темы сообщений, аналитические задания, эссе, темы рефератов, тесты и библиографические списки. Учебное пособие предназначено для студентов высших учебных заведений, аспирантов, преподавателей, а также для всех, кто интересуется историей и методологией науки.

The main purpose of the educational guidance is to form a full picture of the historical and cognitive process of the development of science and the evolution of methods of scientific knowledge, to achieve an understanding of the essence of science and the specifics of different stages of development of scientific knowledge, the formation of skills in scientific methodology and understanding of the key elements of modern science.The educational guidance consists of fourteen topics, either of which contains two sections — “Introduction to the topic” and “Practical work”. The section “Introduction to the topic” summarizes the key features of the topic. The section "Practical work" consists of tasks aimed at expanding and deepening the main topic, which will help to solidify the knowledge. Tasks include: topics of presentations, analytical case studies, essays, topics for research papers, tests and a list of recommended reading.The textbook is intended for students of higher educational institutions, postgraduates, teachers, as well as for anyone interested in the history and methodology of science.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print
Internet Authorized users Read Print
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 50
Last 30 days: 30
Detailed usage statistics