Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: Read Download (0.6 Mb) Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
В статье рассмотрены задачи разработки информационной системы построения образовательных траекторий дополнительного профессионального образования с учетом требований профессиональных стандартов и пользовательских критериев. На основе проведенного анализа установлены взаимозависимости между образовательной программой/модулем и профессиональным стандартом, описаны этапы формирования оптимальной образовательной траектории, очередность выполнения элементов образовательной траектории. Для решения поставленных задач использованы метод экспертных оценок и метод анализа иерархий.
Tasks on the development of the Information system for composition of educational trajectories for supplementary professional education on the basis of Occupational standards and users’ criteria are considered in the article. Due to the conducted analysis, interrelations between study program/module and Occupational standards are determined, as well as the priority in deployment of elements of educational trajectory. For solving of stated tasks, techniques of expert assessments and analytic hierarchy process are used.
Usage statistics
Access count: 194
Last 30 days: 16 Detailed usage statistics |