Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: Read Download (0.5 Mb) Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
В статье освещаются этапы разработки программ дополнительного профессионального образования, акцентируются вопросы применения профессиональных стандартов и федеральных государственных стандартов в соответствии с частью 4 статьи 76 Федерального закона от 29.12.2012 № 273-ФЗ «Об образовании в Российской Федерации». При этом строятся UML-модели процессов дополнительного профессионального образования, определяются возможности и перспективы автоматизации этих процессов. Разработанные модели также могут служить основой для имитационного моделирования затрат труда на учебно-методическую деятельность дополнительного профессионального образования.
The article highlights the stages of developing programs of continuing professional education, focuses on the application of professional standards and federal state standards in accordance with Federal Law No. 273-FZ “On Education in the Russian Federation” (December 29, 2012). At the same time, UML models of the processes of further education are built, the possibilities and prospects of automation of these processes are determined. The developed models can also serve as the basis for the labor costs simulation of educational and methodological activities.
Usage statistics
Access count: 161
Last 30 days: 3 Detailed usage statistics |