Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Предметом данной статьи является рассмотрение настоящих и будущих взаимоотношений между теорией и практикой лингвистического образования и информационными и компьютерными технологиями. Авторы показывают дидактический потенциал и значимость данных технологий, подтвержденный многочисленными исследованиями последних лет. Особое внимание уделяется негативным последствиям цифровизации и выделяются две группы рисков, которые обусловливают новую методическую ситуацию и которые потребует от ученых переосмысления целевых и содержательных аспектов учебного предмета «Иностранный язык» в целях сохранения позиций в системе школьного и вузовского образования.
The article considers the present and future relationships between the theory and practice of linguistic education and information and computer technology. The authors show the didactic potential and significance of these technologies, confirmed by numerous studies in recent years. The emphasis is on the negative consequences of digitalization that determine a new methodological situation which require scientists to rethink the target and content aspects of the subject “Foreign language” in order to maintain positions in the system of school and university education.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 1
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |