Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: Read Download (275 Kb) Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
В статье представлена экспериментальная адаптивная методика обучения и совершенствования двигательных плавательных навыков у лиц с нарушением психического развития и у лиц с поражениями ОДА. Представлены результаты изменения моторного профиля у лиц с поражениями ОДА и нарушениями психического развития в процессе занятий адаптивным плаванием. Сделан анализ сравнительных результатов оценки мышечной функции по мануально мускульному тестированию у лиц с нарушениями психического развития и у лиц с поражениями ОДА. Сформирован алгоритм формирования у данной категории мотивации к учебно–тренировочным занятиям по адаптивному плаванию. Применяя данные методы адаптивного физического воспитания, позволило эффективно повысить качество и эффективность процесса обучения двигательным действиям в водной среде, а также способствовало у них формированию двигательного навыка.
The article presents an experimental adaptive technique for improving motor swimming skills in persons with impaired mental development and in persons with lesions of the musculoskeletal system. The results of changes in the motor profile in individuals with musculoskeletal system lesions and mental development disorders during adaptive swimming are presented. The analysis of comparative results of the assessment of muscle function by manual muscle testing in persons with mental development disorders and in persons with musculoskeletal system lesions is made. An algorithm for the formation of motivation for adaptive swimming training sessions in this category has been formed. Applying these methods of adaptive physical education made it possible to effectively improve the quality and efficiency of the learning process of motor actions in the aquatic environment, and also contributed to the formation of motor skills in them.
Usage statistics
Access count: 82
Last 30 days: 8 Detailed usage statistics |