Details

Title Социальная ответственность бизнеса как драйвер тенденций потребления: учебное пособие
Creators Божук Светлана Геннадьевна ; Красноставская Наталия Владимировна ; Плетнева Наталья Александровна ; Евдокимов Константин Владимирович ; Макаренко Евгений Александрович
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли. Высшая школа производственного менеджмента
Imprint Санкт-Петербург: ПОЛИТЕХ-ПРЕСС, 2025
Collection Учебная и учебно-методическая литература ; Общая коллекция
Subjects торговля ; учебники и пособия для вузов ; бизнес ; маркетинг
LBC 65.42я73 ; 65.291.3я73
Document type Tutorial
File type PDF
Language Russian
Speciality code (FGOS) 38.00.00
Speciality group (FGOS) 380000 - Экономика и управление
DOI 10.18720/SPBPU/2/id25-177
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать)
Additionally New arrival
Record key RU\SPSTU\edoc\76547
Record create date 7/16/2025

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

Учебное пособие соответствует содержанию раздела рабочей программы дисциплины «Управление глобальным маркетингом (на английском языке)», изучаемой студентами магистратуры направления подготовки 38.04.06_04 «Международные торговые отношения (международная образовательная программа)». Содержание учебного пособия освещает весь спектр маркетинговых инструментов и технологий, которые позволяют распространить социальные идеи, направленные на улучшение качества жизни и формирование устойчивости бизнес-среды. Определен круг субъектов бизнес-среды. Рассмотрена специфика идеи и практики социальной ответственности субъектов бизнеса. Представлены механизм распространения и этапы продвижения социальных идей, которые помогают создать социально ответственную бизнес-среду. Обозначены методы оценки эффективности продвижения. Предназначено для студентов магистратуры высших учебных заведений, обучающихся по направлению подготовки «Международные торговые отношения (международная образовательная программа)». Может представлять интерес для аспирантов, специалистов в области международной торговли, международного маркетинга и социальной сферы.

The textbook corresponds to the content of the section of the work program of the discipline “Global Marketing Management (in English)”, studied by students of the master’s degree in the field of training 38.04.06_04 “International Trade Relations (International trade relations)”. The content of the textbook highlights the full range of marketing tools and technologies that allow spreading social ideas aimed at improving the quality of life and building the sustainability of the business environment. The textbook defines the range of subjects of the business environment; examines the specifics of the idea and practice of social responsibility of business entities; presents the mechanism of dissemination and stages of promotion of social ideas that help create a socially responsible business environment; identifies methods for evaluating the effectiveness of promotion. It is intended for graduate students of higher educational institutions studying in the field of training “International Trade Relations (International trade relations)”. The textbook may be of interest to graduate students, specialists in the field of international trade, international marketing and the social sphere.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print
Internet Authorized users SPbPU
Read Print
Internet Anonymous
  • CONTENTS
  • INTRODUCTION
  • CHAPTER 1. SOCIAL IDEAS AS THE BASIS FOR SOCIALLY RESPONSIBLE BUSINESS ACTIVITIES
  • 1.1 The relevance of forming socially responsible business environment
  • 1.2 Basic approaches to the interpretation of social responsibility of business entities
  • 1.3 Conceptualization of the social idea as the product of exchange
  • CONTROL QUESTIONS ON CHAPTER 1
  • TEST ON CHAPTER 1
  • PRACTICAL TASK: ANALYSIS OF MACROFACTORS OF CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY (CSR)
  • CHAPTER 2. MARKETING TOOLKIT TO SUPPORT SOCIA L IDEA
  • 2.1 The structure of the social idea marketing tools
  • 2.2 Communication model in social idea marketing
  • 2.3 The system of social idea promotion tools
  • CONTROL QUESTIONS ON CHAPTER 2
  • TEST ON CHAPTER 2
  • CASE STUDY: COMMUNICATION PROGRAM FOR AN ELECTRONIC WASTE RECYCLING PLANT
  • CHAPTER 3. HOW TO BUILD MARKETING COMMUNICATIONS PROCESSES TO PROMOTE SOCIAL IDEAS
  • 3.1. Planned communication effects of social ideas promotion
  • 3.2 Preparing solutions for social ideas promotion
  • 3.3 Measuring the effectiveness of social idea promotion
  • CONTROL QUESTIONS ON CHAPTER 3
  • TEST ON CHAPTER 3
  • CAMPAIGN: SUPPORT FOR THE COLLECTION AND RECYCLING OF ELECTRONIC WASTE
  • CONCLUSION
  • KEY TO THE TESTS
  • REFERENCES

Access count: 1 
Last 30 days: 1

Detailed usage statistics