Details

Title: Performance characteristics of differentially quenched rails // Инженерно-строительный журнал. – 2017. – С. 94-105
Creators: Kosenko S. A.; Akimov S. S.
Imprint: 2017
Collection: Общая коллекция
Subjects: Транспорт; Железные дороги; rails; heat-strengthened rails; differentiated thermal hardening; performance indicators; wear of the rails; intensity of wear of rails; rail defects; рельсы; термоупрочненные рельсы; дифференцированное термоупрочнение; эксплуатационные показатели; износ рельсов; интенсивность износа рельсов; рельсовые дефекты
UDC: 625.1
LBC: 39.20/21
Document type: Article, report
File type: PDF
Language: English
DOI: 10.18720/MCE.75.9
Rights: Свободный доступ из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: RU\SPSTU\edoc\59309

Allowed Actions: Read Download (1.3 Mb)

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

In the present study, we analyze the operation performance of modern differentially quenched rails in comparison with domestic volume-quenched rails and Nippon Steel rails (Japan). For evaluating the wear resistance of rails, in the present study we carried out measurements of their side wear at curves of small radius. As a result of the study, it was found that the resistance to wear of differentially quenched DT350 rails 1.5–1.7 times exceeded the resistance of volume-quenched T1 rails. The general-purpose DT350 rails and the advanced DT370IK rails with enhanced wear resistance and enhanced contact endurance exhibited roughly identical wear rates and therefore offered equally long service periods. The Nippon Steel rails have displayed a greater resistance to wear. The side wear of those rails was found to be 1.6 times smaller than that of DT rails, and it met the normative value for surveyed curves of small radius.

Проведен анализ эксплуатационной работы новых дифференцированно термоупрочненных рельсов в сопоставлении с рельсами объемного термоупрочнения отечественного производства и японскими рельсами компании "Ниппон Стил". Для оценки износостойкости рельсов проводились измерения бокового износа головки рельсов в кривых малого радиуса. В результате исследования было установлено, что рельсы дифференцированного термоупрочнения категории ДТ350 более износостойки, чем рельсы объемного термоупрочнения категории Т1 в 1,5–1,7 раза. Рельсы общего назначения категории ДТ350 и повышенной износостойкости и контактной выносливости ДТ370ИК имели примерно одинаковую интенсивность износа и срок службы. Большей износостойкостью обладали рельсы компании "Ниппон Стил". Их интенсивность бокового износа в 1,6 раза меньше, чему у рельсов категории ДТ и соответствовала нормативному показателю для исследуемых кривых.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
-> Internet All Read Print Download

Usage statistics

stat Access count: 400
Last 30 days: 9
Detailed usage statistics