Details

Title: Numerical simulation of the turbulent flow over submerged bridge decks // Инженерно-строительный журнал. – 2019. – С. 15-27
Creators: Thai T. K.
Imprint: 2019
Collection: Общая коллекция
Subjects: Строительство; Гидротехническое строительство. Гидротехника; turbulent flow; bridge decking; flooded bridge decking; numerical simulation; continuity of structures; bridges; stability of bridges; natural disasters; турбулентные потоки; настилы мостов; подтопленные настилы мостов; численное моделирование; сплошность конструкций; мосты; устойчивость мостов; стихийные бедствия
UDC: 626/627
LBC: 38.77
Document type: Article, report
File type: PDF
Language: English
DOI: 10.18720/MCE.85.2
Rights: Свободный доступ из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: RU\SPSTU\edoc\61751

Allowed Actions: Read Download (1.7 Mb)

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Today climate change is one of the most significant threats and global issues that should be concerned. It causes the increased number of natural disasters such as hurricanes, storms, typhoons and floods. Under these critical hydrological conditions, transportation infrastructure includes bridges easily got submerged, damaged and lead to its failures. Evaluation of bridge stability, hydrodynamic forces acted to bridges and understanding the complex flow behavior in particular during and after flooding plays an important role to estimate the probability of failure risks for existing bridges and optimal design of future bridges. In the present paper, the turbulent flow with high Reynolds number over a fully submerged bridge deck with various length-to-thickness ratios is numerically investigated by using ANSYS FLUENT. The blockage and submergence ratios are defined as 0.23 and 2, respectively. The realizable k–epsilon model and volume of fraction (VOF) is applied to predict the complex water surface profiles over the bridge deck and turbulence characteristics including backwater effect upstream of the bridge. Effects of the aspect ratio to the drag coefficient are studied.

В настоящее время изменение климата является одной из самых серьезных угроз и глобальных проблем. Оно вызывает увеличение числа стихийных бедствий, таких как ураганы, штормы, тайфуны и наводнения. В этих критических гидрологических условиях, транспортная инфраструктура, включающая в себя мосты, легко подтапливается, повреждается и разрушается. Оценка устойчивости моста, определение гидродинамических сил, действующих на мосты, и понимание сложного режима потока во время и после затопления, играют важную роль в определении вероятности возникновения рисков аварии для существующих мостов и оптимальной конструкции будущих мостов. В настоящей работе турбулентный поток с большим числом Рейнольдса над подтопленным настилом моста с различным соотношением длины к толщине был численно исследован с использованием программы ANSYS FLUENT. Соответственно, коэффициенты поджатия потока и затопления равны 0,23 и 2. Используемая k–эпсилон модель и объем фракции (VOF) были применены для прогнозирования совокупности профилей свободной поверхности воды над настилом моста и характеристики турбулентности, включая влияние подпора в верхнем бьефе моста. Была изучена зависимость соотношения длины к толщине настилов мостов от коэффициента сплошности конструкций.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
-> Internet All Read Print Download

Table of Contents

  • Numerical simulation of the turbulent flow over submerged bridge decks
    • 1. Introduction
    • 2. Methods
    • 3. Results and Discussion
    • 4. Conclusions
  • Численное моделирование турбулентных потоков над подтопленными настилами мостов

Usage statistics

stat Access count: 239
Last 30 days: 5
Detailed usage statistics