Details

Title: Проблема исследования ценностей: удовлетворенность жизнью как фактор проявления потребительского этноцентризма // Общество. Коммуникация. Образование. – 2020. – С. 7-15
Creators: Плебанек О. В.; Круглов В. Г.; Круглова М. А.; Лепехин Н. Н.; Орешкин В. Г.
Imprint: 2020
Collection: Общая коллекция
Subjects: Философия; Метафизика. Онтология; этноцентризм; потребительский этноцентризм; удовлетворенность жизнью; человеческие ценности (философия); ценностные ориентации; номотетические поля (философия); идеациональные объекты; ethnocentrism; consumer ethnocentrism; life satisfaction; human values (philosophy); value orientations; nomotetic fields (philosophy); ideational objects
UDC: 11/12
LBC: 87.21
Document type: Article, report
File type: PDF
Language: Russian
DOI: 10.18721/JHSS.11401
Rights: Свободный доступ из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: RU\SPSTU\edoc\65602

Allowed Actions: Read Download (1.2 Mb)

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Философская категория ценностей до сих пор не поддавалась естественно-научной верификации. Невозможность или ограниченность применения критериев и методологии естественных наук к исследованию феноменов духовного бытия существенно тормозит развитие гуманитарного знания. Исследование природы ценностей посредством изучения поведения человека вводит идеациональные объекты в номотетическое поле, что позволяет верифицировать философские концепции ценностей. Исследование направлено на оценку роли удовлетворенности жизнью потребителей как модератора связи потребительского этноцентризма с отношением к покупке отечественного товара в ситуации альтернативного выбора.

The philosophical category of values has not yet been subject to natural-scientific verification. The impossibility or limited application of criteria and methodology of natural sciences to the study of phenomena of spiritual existence significantly hinders the development of humanitarian knowledge. The study of the nature of values through the study of human behavior introduces ideational objects into the nomothetic field, which allows us to verify the philosophical concepts of values. The study was aimed at assessing the role of life satisfaction as a moderator of the relationship between consumer ethnocentrism and the attitude to domestic goods purchase in an alternative choice situation.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
-> Internet All Read Print Download

Usage statistics

stat Access count: 172
Last 30 days: 4
Detailed usage statistics