Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: Read Download (0.9 Mb) Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
This article considers an algorithm for traffic management. The process of simulation modeling of traffic flow at a road intersection in a metropolis is described. The optimization of the obtained simulation model is performed in the software system of simulation maintenance Anylogic. The application of the developed model is shown on the real example of a megalopolis road intersection. We considered the classification of highways, and analyzed the built model on the basis of the existing megalopolis crossroads, which allowed us to obtain the data comparable with the existing system. We considered and adopted methods to solve the high traffic problem by re-organizing the intersection using simulation modeling. The final system showed a 27 % throughput growth in the whole system and a 40 % growth in the main direction without traffic jams. The analysis shows the prospects of using the proposed simulation model to study real-world traffic flow management processes in order to study their behavior.
Рассмотрен алгоритм управления транспортными потоками. Описан процесс имитационного моделирования транспортного движения на перекрестке дорог в мегаполисе. Оптимизация полученной имитационной модели выполнена в программной системе имитационного обслуживания Anylogic. Применение разработанной модели показано на реальном примере автодорожного перекрестка мегаполиса. Рассмотрена классификация автомобильных дорог, на основании которой проведен анализ модели, построенной по существующему перекрестку мегаполиса, из которого были получены данные, сопоставимые с данными существующей системы. Изучены и приняты методы решения проблемы высокого трафика путём реорганизации перекрестка при помощи имитационного моделирования. Итоговая система показала прирост пропускной способности на 27 % во всей системе и 40 % прироста по основному направлению без образования заторов. Выполненный анализ обосновал перспективность использования предложенной имитационной модели для исследования реальных процессов управления транспортными потоками с целью изучения их поведения.
Included in
Usage statistics
Access count: 170
Last 30 days: 10 Detailed usage statistics |