Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: Read Download (0.6 Mb) Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Представлен обзор результатов первого этапа исследования, цель которого – освоение новых возможностей при изучении такой сложной по структуре системы, как средства массовой информации (СМИ). Успехи в развитии фундаментальной математики и, как неизбежное следствие, прорыв в области цифровых технологий, позволяют активно участвовать в совершенствовании методов получения, обработки, хранения и распространения информации – то, чем традиционно занимаются СМИ. Поэтому логичной кажется идея использовать математический аппарат для моделирования некоторых звеньев коммуникации с аудиторией. С применением методов теории динамических систем описана стадия распространения через СМИ информации, направленной на продвижение в общество новой системы взглядов, и сопровождающее этот процесс информационное противоборство. С этой целью выделен ряд параметров, с помощью которых можно оценить реакцию аудитории на появление новостей. В зависимости от соотношения этих параметров представлены сценарии дальнейшего распространения появившейся информации и сделаны заключения о готовности общества к смене имеющихся концепций.
The article provides an overview of the first stage study results, the purpose of which is to master new opportunities in the study of such a complex structure of a system as the mass media (mass media). Success in the fundamental mathematics development and, as an inevitable consequence, a breakthrough in the field of digital technologies, make it possible to participate actively in the methods’ improving of obtaining, processing, storing and distributing information to its consumers – something that the media traditionally do. Therefore, the idea of mathematical apparatus using for modeling some communication links with the audience seems logical. Using the methods of the dynamic systems theory, the stage of dissemination through the information media aimed at promoting a new system of views into society, and the informational confrontation accompanying this process, are described. For this purpose, a number of parameters have been identified, that makes possible to assess the audience reaction to the news appearance. Depending on these parameters’ ratio, scenarios for the further information dissemination that has appeared are presented and conclusions about the society’s readiness to existing concepts change are drawn.
Included in
Usage statistics
Access count: 140
Last 30 days: 13 Detailed usage statistics |