Details

Title: Pros and Cons of University Merger and Development Strategies: A Case Study of Jilin University in China // Общество. Коммуникация. Образование. – 2022. – С. 70-83
Creators: Li M.; Bai Y.; Qin B.
Imprint: 2022
Collection: Общая коллекция
Subjects: Образование. Педагогика; Высшее профессиональное образование; universities; chinese universities; university merger; Chinese colleges; cultural heritage; educational reforms; university solutions; университеты; китайские университеты; слияние университетов; китайские колледжи; культурное наследие; образовательные реформы; университетские решения
UDC: 378
LBC: 74.58
Document type: Article, report
File type: PDF
Language: English
DOI: 10.18721/JHSS.13107
Rights: Свободный доступ из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: RU\SPSTU\edoc\68996

Allowed Actions: Read Download (333 Kb)

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

In 1993, the CPC Central Committee and the State Council made a decision to gradually promote the reform of the higher education system, put forward the eight character policy slogan of "readjustment, restructuring, consolidation, and improvement", and successively merged 637 colleges and universities into 70 multidisciplinary and comprehensive colleges and universities. Jilin University was formed on June 12, 2000 by the merger of the former Jilin University, Jilin University of Technology, Norman Bethune Medical University, Changchun University of Science and Technology and Changchun Institute of Posts and Telecommunications. On August 29, 2004, the former Quartermaster University of the Chinese People’s Liberation Army was transferred to Jilin University. Jilin University is a typical case of university merger. It has been more than 30 years since the "wave of university merger" in the 1990s. Timely summarizing the relevant experience and lessons is conducive to providing reference experience for university decision-making in the future. Firstly, this paper analyzes the reasons for the merger of colleges and universities, analyzes the necessity of the merger of colleges and universities from three aspects: the lack of educational resources, the discipline structure not meeting the requirements of the time, and the reform of government institutions. The authors take Jilin University as an example to summarize the benefits of the merger of colleges and universities from both theoretical and empirical aspects. As a mode of university development, merger also has its problems in the choice of merger policy and the process of merger. Finally, in view of these existing problems, this paper summarizes the relevant solutions of Jilin University, and puts forward supplementary measures from the perspective of the government, universities and teachers and students, hoping to provide experience for the practice of university merger.

В 1993 году ЦК КПК и Государственный совет приняли решение постепенно продвигать реформу системы высшего образования, выдвинули восьмизначную политику "совместного строительства, корректировки, сотрудничества и слияния" и последовательно объединили 637 колледжей и университеты в 70 многопрофильных и общеобразовательных колледжей и университетов. Цзилиньский университет был образован 12 июня 2000 года в результате слияния бывшего Цзилиньского университета, Цзилиньского технологического университета, Медицинского университета Нормана Бетьюна, Чанчуньского университета науки и технологий и Чанчуньского института почты и телекоммуникаций. 29 августа 2004 г. бывший квартирмейстерский университет Народно-освободительной армии Китая был переведен в Цзилиньский университет. Университет Цзилинь – типичный случай объединения университетов. Прошло более 30 лет с момента "волны слияния университетов" в 1990-х годах. Своевременное обобщение соответствующего опыта и уроков способствует предоставлению справочного опыта для принятия университетских решений в будущем. Во-первых, в данной статье анализируются причины слияния колледжей и университетов, анализируется необходимость слияния колледжей и университетов с трех сторон: нехватка образовательных ресурсов, структура дисциплин, не отвечающая требованиям времени, и реформа системы образования государственных учреждений. На примере Университета Цзилинь суммируются преимущества слияния колледжей и университетов как с теоретических, так и с эмпирических аспектов. Как способ развития университета, слияние также имеет свои проблемы в выборе Политики слияния и процесса слияния. Наконец, с учетом этих существующих проблем, в этом документе суммируются соответствующие решения Университета Цзилинь и предлагаются дополнительные меры с точки зрения правительства, университетов, преподавателей и студентов, надеясь предоставить опыт для практики слияния университетов.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
-> Internet All Read Print Download

Usage statistics

stat Access count: 119
Last 30 days: 9
Detailed usage statistics