Детальная информация
Название | Development of business models of service companies: theoretical and methodological aspects // Technoeconomics: an international journal. – 2022. – Vol. 1, № 3. — С. 40-50 |
---|---|
Авторы | Kiseleva Yu. A. ; Vakhitov O. M. O. |
Выходные сведения | 2022 |
Коллекция | Общая коллекция |
Тематика | Экономика ; Общая экономическая теория ; economic science ; correlation analysis ; nominal measurement scale (economics) ; relationship between features (economics) ; correlation coefficients ; properties of nominal measurement scale ; экономическая наука ; корреляционный анализ ; номинальная шкала измерений (экономика) ; взаимосвязь между признаками (экономика) ; коэффициенты корреляции ; свойства номинальной шкалы измерений |
УДК | 330 |
ББК | 65.010 |
Тип документа | Статья, доклад |
Тип файла | |
Язык | Английский |
DOI | https://doi.org/10.57809/2022.3.3.4 |
Права доступа | Свободный доступ из сети Интернет (чтение, печать, копирование) |
Ключ записи | RU\SPSTU\edoc\71684 |
Дата создания записи | 05.09.2023 |
This article discusses the theoretical and methodological aspects of the development of business models of service companies. In the course of the research, a terminological analysis of the concept of "business model" was carried out, two main approaches to the definition of a business model were identified: the first involves focusing on the value that the company creates for its external customers, and the second directs the focus of attention inside the company, on the flow of its business processes. As a result of the study, various options for the application of business models are considered, the main stages of their life cycle are illustrated. Based on the consideration of various theoretical and methodological concepts of building business models, an example of how a strategic canvas could look like in the service market is presented. As a result of the study, it was revealed that currently the most optimal for service companies are component approaches to the development of business models, which suggest considering the company as a set of interacting and complementary elements, since for successful business in modern conditions, the company must have the ability to see and recognize what is happening outside its own market, in particular including its closest competitors.
В статье рассмотрен важный раздел экономической науки - корреляционный анализ: дана терминология, рассмотрены свойства номинальной шкалы измерения, приведены методы выявления и оценки степени корреляции между явлениями - коэффициенты корреляции. На основе собранной информации выполнено исследование состоятельности нового коэффициента корреляции С. Г. Светункова для номинальных данных. Расчет значений коэффициента на различных данных позволил сделать вывод о его согласованности.
Количество обращений: 241
За последние 30 дней: 20