Детальная информация

Название Asphalt pavement rutting model in seasonal frozen area // Magazine of Civil Engineering. – 2022. – № 4 (112). — С. 11205
Авторы Zhang L. N. ; He D. P. ; Zhao Q. Q.
Выходные сведения 2022
Коллекция Общая коллекция
Тематика Транспорт ; Автомобильные дороги ; asphalt concrete pavement ; seasonal freezing of roads ; asphalt pavement assessment ; road wear ; road surfaces ; design models ; асфальтобетонные покрытия ; сезонное промерзание дорог ; оценка асфальтобетонных покрытий ; дорожный износ ; дорожные покрытия ; проектные модели
УДК 625.7/8
ББК 39.31/32
Тип документа Статья, доклад
Тип файла PDF
Язык Английский
DOI 10.34910/MCE.112.5
Права доступа Свободный доступ из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Ключ записи RU\SPSTU\edoc\70381
Дата создания записи 13.04.2023

Разрешенные действия

Прочитать Загрузить (1,2 Мб)

Группа Анонимные пользователи
Сеть Интернет

Effective prediction of rutting diseases in seasonal frozen area is helpful for comprehensive evaluation of asphalt pavement performance. In this paper, based on the Mechanical-Experienced Pavement Design Guide (MEPDG) theory, the rutting prediction model of asphalt pavement in the seasonal frozen area is established by using the measured rutting data of 9 typical highways in the seasonal frozen area of China. The research results show that the traffic volume, climate, and asphalt layer thickness of the pavement structure are directly proportional to the change in rutting. The proposed correction coefficients for the prediction model of asphalt pavement rutting in the seasonal frozen area are beta[1r] = 2, beta[2r] = 1.03 and beta[3r] = 0.93. The normal distribution map and P-P map of the rutting prediction model conform to the normal distribution. The fit between the predicted data of the prediction model and the measured data is high. The fitting value between the predicted data and the measured data before correction is R{2} = 0.9357. The fitting value between the revised predicted data and the measured data is R{2} = 0.9925. The research results are of great significance for the prediction of rutting and maintenance of asphalt pavement in the seasonal frozen area.

Место доступа Группа пользователей Действие
Локальная сеть ИБК СПбПУ Все
Прочитать Печать Загрузить
Интернет Все
  • Asphalt pavement rutting model in seasonal frozen area
    • 1. Introduction
    • 2. Methods
      • 2.1. MEPDG rutting prediction model
      • 2.2. Analysis of parameters affecting rutting performance
  • 2.2.1 Traffic load parameters
  • 2.2.2 Climatic parameters
    • 2.3. Processing of measured rutting data
    • 3. Results and Discussion
      • 3.1. Construction of rutting prediction model based on MEPDG theory
      • 3.2. Model verification
    • 4. Conclusion

Количество обращений: 261 
За последние 30 дней: 20

Подробная статистика