Details
Title | Plurilingual School and University Curricula // Technology and Language. – 2021. – Т. 2, № 2 : Forensic Examinations - Terms and Techniques. — С. 126-141 |
---|---|
Creators | Schlabach J. ; Hufeisen B. |
Imprint | 2021 |
Collection | Общая коллекция |
Subjects | Образование. Педагогика ; Высшее профессиональное образование ; Методика преподавания учебных предметов ; multilingual schools ; multilingual universities ; training programs ; multilingual learning policy ; didactics of bilingual education ; multilingual school-wide programs ; многоязычные школы ; многоязычные университеты ; учебные программы ; политика многоязычного обучения ; дидактика двухъязычного обучения ; многоязычные общешкольные программы |
UDC | 378 ; 372.8 |
LBC | 74.58 ; 74.26 |
Document type | Article, report |
File type | |
Language | English |
DOI | 10.48417/technolang.2021.02.12 |
Rights | Свободный доступ из сети Интернет (чтение, печать, копирование) |
Additionally | New arrival |
Record key | RU\SPSTU\edoc\76494 |
Record create date | 7/10/2025 |
This contribution introduces plurilingual curricula as a development tool geared both to linking up the curricula of individual languages and fostering cross-linkages between language and content subject curricula. This approach represents a solid fundament for tertiary language didactics and can also supply a common foundation for school and university language learning policies and relevant school-university cooperation projects. The principle underlying (genuinely!) plurilingual university courses based on research and featuring a doubly multilingual didactic approach is explored. This is followed by discussion of the scope and design of a new research project accompanying the implementation of a plurilingual curriculum at a school in Liechtenstein.
Данное исследование представляет многоязычные учебные программы в качестве инструмента развития, направленного как на увязку учебных программ по отдельным языкам, так и на поощрение перекрестных связей между учебными планами по языку и предметному содержанию. Этот подход представляет собой прочную основу для дидактики языка высшего образования, а также может обеспечить общую основу для школьной и университетской политики изучения языка и соответствующих проектов сотрудничества школы и университета. Исследуется принцип, лежащий в основе (действительно!) многоязычных университетских курсов, основанных на исследованиях и использующих двуязычный дидактический подход. Затем следует обсуждение масштабов и дизайна нового исследовательского проекта, сопровождающего внедрение многоязычной учебной программы в школе в Лихтенштейне.
- Plurilingual School and University Curricula
- INTRODUCTION
- PRINCIPLES OF PLURILINGUAL CURRICULA
- The Model
- THEORETICAL BACKGROUND
- PROJECTS
- Plurilingual Business Communication at Turku School of Economics
- Background conditions for language learning
- Language needs analysis
- The development of “MONI courses”
- Assessment
- Plurilingual Competences for the Plurilingual Curriculum at the formatio Privat Schule
- The background
- Research design and the role of language needs analysis
- Implementation
- Plurilingual Business Communication at Turku School of Economics
- THE WIDER OUTLOOK
- REFERENCES
Access count: 16
Last 30 days: 16