Details

Title Plurilingual School and University Curricula // Technology and Language. – 2021. – Т. 2, № 2 : Forensic Examinations - Terms and Techniques. — С. 126-141
Creators Schlabach J. ; Hufeisen B.
Imprint 2021
Collection Общая коллекция
Subjects Образование. Педагогика ; Высшее профессиональное образование ; Методика преподавания учебных предметов ; multilingual schools ; multilingual universities ; training programs ; multilingual learning policy ; didactics of bilingual education ; multilingual school-wide programs ; многоязычные школы ; многоязычные университеты ; учебные программы ; политика многоязычного обучения ; дидактика двухъязычного обучения ; многоязычные общешкольные программы
UDC 378 ; 372.8
LBC 74.58 ; 74.26
Document type Article, report
File type PDF
Language English
DOI 10.48417/technolang.2021.02.12
Rights Свободный доступ из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally New arrival
Record key RU\SPSTU\edoc\76494
Record create date 7/10/2025

Allowed Actions

Read Download (0.4 Mb)

Group Anonymous
Network Internet

This contribution introduces plurilingual curricula as a development tool geared both to linking up the curricula of individual languages and fostering cross-linkages between language and content subject curricula. This approach represents a solid fundament for tertiary language didactics and can also supply a common foundation for school and university language learning policies and relevant school-university cooperation projects. The principle underlying (genuinely!) plurilingual university courses based on research and featuring a doubly multilingual didactic approach is explored. This is followed by discussion of the scope and design of a new research project accompanying the implementation of a plurilingual curriculum at a school in Liechtenstein.

Данное исследование представляет многоязычные учебные программы в качестве инструмента развития, направленного как на увязку учебных программ по отдельным языкам, так и на поощрение перекрестных связей между учебными планами по языку и предметному содержанию. Этот подход представляет собой прочную основу для дидактики языка высшего образования, а также может обеспечить общую основу для школьной и университетской политики изучения языка и соответствующих проектов сотрудничества школы и университета. Исследуется принцип, лежащий в основе (действительно!) многоязычных университетских курсов, основанных на исследованиях и использующих двуязычный дидактический подход. Затем следует обсуждение масштабов и дизайна нового исследовательского проекта, сопровождающего внедрение многоязычной учебной программы в школе в Лихтенштейне.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet All
  • Plurilingual School and University Curricula
    • INTRODUCTION
    • PRINCIPLES OF PLURILINGUAL CURRICULA
      • The Model
    • THEORETICAL BACKGROUND
    • PROJECTS
      • Plurilingual Business Communication at Turku School of Economics
        • Background conditions for language learning
        • Language needs analysis
        • The development of “MONI courses”
        • Assessment
      • Plurilingual Competences for the Plurilingual Curriculum at the formatio Privat Schule
        • The background
        • Research design and the role of language needs analysis
      • Implementation
    • THE WIDER OUTLOOK
    • REFERENCES

Access count: 16 
Last 30 days: 16

Detailed usage statistics