Details

Title AI-support architecture in digital marketing // Technoeconomics: an international journal. – 2024. – Vol. 3, № 4. — С. 69-78
Creators Kutuzova A.
Imprint 2024
Collection Общая коллекция
Subjects Экономика ; Математическая экономика. Эконометрика ; digital marketing ; AI support architecture ; information systems architecture ; decision support system ; business processes ; neural network ; цифровой маркетинг ; архитектура AI-поддержки ; архитектура информационных систем ; система поддержки принятия решений ; бизнес-процессы ; нейросети
UDC 330.4
LBC 65в631
Document type Article, report
File type PDF
Language English
DOI 10.57809/2024.3.4.11.6
Rights Свободный доступ из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally New arrival
Record key RU\SPSTU\edoc\75934
Record create date 5/13/2025

Allowed Actions

Read Download (375 Kb)

Group Anonymous
Network Internet

In recent years artificial intelligence (AI) has become an indispensable tool in digital marketing that is able to simplify human performance and expand business opportunities. This research considers the current AI (artificial intelligence) architectures in digital marketing, reflects on their impact on the activities of companies, and develops a range of optimization recommendations. The authors identify the most important tasks in evaluating existing solutions and their efficiency, as well as assess the possibilities of switching to AI technologies in business. Specific attention is also devoted to the examples of the neural networks implementation in marketing. As a result, the main components of the AI support architecture are identified, together with the further development prospects, with due consideration of current trends and ethical aspects. This research employs the practical achievements of marketing specialists and suggests a range of step-by-step strategies to optimize the business processes.

Искусственный интеллект (ИИ) в последние годы стал незаменимым инструментом в цифровом маркетинге, упрощая работу специалистов и расширяя возможности для бизнеса. В данной работе произведен анализ текущих архитектур AI (artificial intelligence) в цифровом маркетинге, отражено их влияние на деятельность компаний, а также разработаны рекомендации по оптимизации. Рассмотрены наиболее важные задачи в оценке существующих решений и их эффективности, проанализированы возможности перехода к AI-технологиям на постоянной основе в работе бизнеса. Рассмотрены примеры использования нейросетей в маркетинге существующих компаний на рынке. В результате выявлены основные компоненты архитектуры AI-поддержки и предложены направления дальнейшего развития, учитывая действующие тренды и этические аспекты. Данная работа подчеркивает практическую ценность полученных результатов для специалистов по маркетингу, предлагая пошаговые стратегии по оптимизации своих бизнес-процессов.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet All

Access count: 5 
Last 30 days: 5

Detailed usage statistics