Details

Title: Обеспечение конкурентоспособности розничного торгового предприятия: дипломная работа: 080502
Creators: Степанов Артур Олегович
Scientific adviser: Зыбин Олег Сергеевич
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого; Институт "Торгово-экономический университет"
Imprint: Санкт-Петербург, 2016
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: рынок; товар; торговое предприятие; конкурентоспособность; конкурентные стратегии; market; product; trade enterprise; competitiveness; competits strategies
Document type: Specialist graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Specialist
Speciality code (OKSO): 080502
Speciality group (OKSO): 080000 - Экономика и управление
DOI: 10.18720/SPBPU/2/v16-1077
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: RU\SPSTU\edoc\32768

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Целью квалификационной работы является разработка мероприятий по повышению конкурентоспособности торгового предприятия. Предмет исследования - организационно-методические основы оценки и повышение конкурентоспособности торгового предприятия в современных экономических условиях. В ходе исследования решены следующие основные задачи: определены характеристики основных конкурентных стратегий; проведен анализ организационно-экономических показателей деятельности торгового предприятия за отчетный период; разработан комплекс мероприятий по повышению конкурентоспособности; проведена оценка конкурентоспособности торгового предприятия.

The aim of the qualification is to develop measures to improve the competitiveness of commercial enterprises. Subject of research - the organizational and methodological framework for the assessment and improvement of competitiveness of trade enterprise in modern economic conditions. The study addressed the following main objectives: to determine the characteristics of the main competitive strategies; the analysis of the organizational and economic performance of the trading companies during the reporting period; developed a set of measures to increase competitiveness; assessed the competitiveness of trade enterprise.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 296
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics