Details

Title: Разработка методики синтеза системы импульсного управления электромеханических приводов манипуляторов: магистерская диссертация: 15.04.06
Creators: Павлов Виталий Сергеевич
Scientific adviser: Чупров Сергей Геннадьевич
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт металлургии, машиностроения и транспорта
Imprint: Санкт-Петербург, 2016
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: Роботы промышленные — Электроприводы; Электродвигатели постоянного тока; industrial robots; DC motors; electric drives
UDC: 621.865.8-83(043.3); 621.313.2(043.3)
Document type: Master graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Master
Speciality code (FGOS): 15.04.06
Speciality group (FGOS): 150000 - Машиностроение
DOI: 10.18720/SPBPU/2/v16-2225
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: RU\SPSTU\edoc\35064

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Проведён обзор электродвигателей, применяемых в робототехнике. Приведён сравнительный анализ способов управления двигателем постоянного тока. Подробно рассмотрено импульсное управление двигателем постоянного тока. Проведён структурный синтез импульсной системы управления электропривода. Рассмотрено оптимальное управление двигателем постоянного тока с учётом ограничений по нагреву. Приведена методика синтеза оптимального импульсного управления электроприводом. Разработана компьютерная модель системы импульсного управления электропривода. Приведены результаты компьютерного моделирования данной системы управления. Представлены результаты натурного эксперимента.

The review of the electric motors used in robotics is carried out. The comparative analysis of ways of engine management of a direct current is provided. Pulse engine management of a direct current is in detail considered. Structural synthesis of a pulse control system of the electric drive is carried out. Optimum control of the engine of a direct current taking into account restrictions on heating is considered. The technique of synthesis of optimum pulse control of the electric drive is given. The computer model of system of pulse management of the electric drive is developed. Results of computer modeling of this control system are given. Results of natural experiment are presented.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 710
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics