Details

Title: Стратегия выхода на международный рынок на примере судостроительной отрасли: бакалаврская работа: 38.03.02
Creators: Медведева Наталья Анатольевна
Scientific adviser: Хватова Татьяна Юрьевна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint: Санкт-Петербург, 2016
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: стратегия; стратегический менеджмент; стратегия выхода на международный рынок; международный менеджмент; конкурентные стратегии; конкурентоспособность; судостроительная отрасль; гражданское судостроение; военно-морская техника; strategy; strategic management; the exit strategy for the international market; international management; competitive strategy; competitive ability; shipbuilding industry; civil shipbuilding; naval equipment
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 38.03.02
Speciality group (FGOS): 380000 - Экономика и управление
DOI: 10.18720/SPBPU/2/v16-3191
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: RU\SPSTU\edoc\35668

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

В работе был проведен анализ судостроительной отрасли, анализ текущего состояния предприятия «НПО Аврора» для выбора подходящей стратегии выхода на международный рынок с целью достижения экономической эффективности по предмету деятельности Общества. Для решения поставленной цели были выполнены следующие задачи: изучены сопутствующие направления в международном и стратегическом менеджменте, исследованы стратегии для выхода компании на международный рынок. Был проведен анализ и изучена конкурентная среда. Рассмотрена и проанализирована судостроительная отрасль.

The paper analyzed the shipbuilding industry, the current state of the enterprise to select the appropriate exit strategy for the international market in order to achieve economic efficiency on the subject of the Company's activities. To address this goal the following tasks were performed: trends in international and strategic management were studied, the strategy to enter the international market was analyzed. Analysis of the competitive environment was conducted. The shipbuilding industry was reviewed and analyzed..

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
External organizations N2 All Read
External organizations N1 All
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
Internet Authorized users (not from SPbPU, N2) Read
Internet Authorized users (not from SPbPU, N1)
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 165
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics