Details

Title: Продакт плейсмент как социально-коммуникативная технология продвижения продукции в СМИ: магистерская диссертация: 42.04.01
Creators: Водэ Яна Петровна
Scientific adviser: Мазуренко Анна Владимировна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint: Санкт-Петербург, 2016
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: продакт плейсмент; product placement
LBC: 65.47я031
Document type: Master graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Master
Speciality code (FGOS): 42.04.01
Speciality group (FGOS): 420000 - Средства массовой информации и информационно-библиотечное дело
DOI: 10.18720/SPBPU/2/v16-377
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: RU\SPSTU\edoc\32129

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

В диссертационном исследовании «Продакт плейсмент как социально-коммуникативная технология продвижения продукции в СМИ» изложена сущность понятия продакт плейсмент, рассмотрена классификация, каналы и виды данной технологии. Рассмотрены особенности восприятия продакт плейсмент как социально-коммуникативной технологии. Выделены функции и механизмы воздействия технологии при продвижении продукта. Выявлена сущность понятия социально-коммуникативный потенциал применимо к технологии продакт плейсмент. Сформулированы критерии для определения социально-коммуникативного потенциала продакт плейсмент. Проведено исследование с целью выявления социально-коммуникативного потенциала продакт плейсмент и его влияние на социально-коммуникативную эффективность. Разработаны рекомендация для повышения социально-коммуникативного потенциала.

In this thesis "Product placement as a social and communicative technology products promotion in the media," stated the essence of the concept of product placement, considered classification, channels and types of this technology. The peculiarities of the perception of product placement as a socio-communicative technologies. Scroll to a function and mechanisms of action of technology in product promotion. The essence of the concept of social and communicative potential of technology applicable to the product placement. The criteria for determining the social and communicative potential of product placement. A study to identify social and communicative potential of product placement and its impact on social and communicative efficiency. Develop recommendations to improve the social and communicative potential.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 191
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics