Details

Title: Рекламный слоган в социо и психолингвистическом аспекте на материале русского и английского языков: магистерская диссертация: 45.04.02
Creators: Кирилова Екатерина Игоревна
Scientific adviser: Наумов Владимир Викторович
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint: Санкт-Петербург, 2016
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: рекламный слоган; русский язык; английский язык; социолингвистика; психолингвистика; advertising slogan; russian language; english language; sociolinguistics; psycholinguistics
LBC: 76.006.5:60.5я031; 76.006.5:81.002.3я031
Document type: Master graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Master
Speciality code (FGOS): 45.04.02
Speciality group (FGOS): 450000 - Языкознание и литературоведение
DOI: 10.18720/SPBPU/2/v16-453
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: RU\SPSTU\edoc\32334

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Работа посвящена изучению обусловленности выбора средств речевого воздействия при составлении рекламных слоганов в зависимости от социологических и психологических характеристик целевой аудитории, на которую направлена реклама. Рассмотрен генезис рекламной деятельности и рекламного слогана в России, США, Англии и Европе. Осуществлен анализ суггестивных психологических технологий. Рассмотрены механизмы восприятия рекламных слоганов. Выявлены социологические и психологические факторы, обуславливающие использование определенных средств языкового воздействия при создании рекламных слоганов. Проведено исследование, выявившее, какие именно языковые средства в рекламных слоганах способны оказать наибольшее влияние на сознание реципиентов, исходя из социо-психологических характеристик реципиентов.

The work is devoted to the study of interdependence between the choice of linguistic manipulation means, used in advertising slogans, and sociological and psychological characteristics of the target audience. The genesis of advertising activities and advertising slogans in Russia, the United States, England and Europe is considered. The analysis of suggestive psychological technologies is done. The mechanisms of advertising slogans perception are examined. Sociological and psychological factors causing the use of certain means of linguistic manipulation while making advertising slogans are considered. The research, based on the socio-psychological characteristics, revealed which language means,used in the advertising slogans, can have the greatest impact on the recipients.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 628
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics