Details

Title: Сравнительный анализ способов технической реализации визуальной идентичности кофейни: магистерская диссертация: 09.04.03
Creators: Пантюхина Елена Юрьевна
Scientific adviser: Колосова Ольга Владимировна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт компьютерных наук и технологий
Imprint: Санкт-Петербург, 2017
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: Вычислительные машины электронные персональные — Программы графические; визуальная идентичность; айдентика; фирменный стиль; товарный знак; логотип
UDC: 659.126.1(043.3); 655.262.4:004.92(043.3)
Document type: Master graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Master
Speciality code (FGOS): 09.04.03
Speciality group (FGOS): 090000 - Информатика и вычислительная техника
DOI: 10.18720/SPBPU/2/v17-1714
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: RU\SPSTU\edoc\38760

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Объектом исследования является визуальная идентичность компании. Цель работы - провести сравнительный анализ способов технической реализации визуальной идентичности кофейни. Задачи: проанализировать способы технической реализации визуальной идентичности компании; составить методику разработки айдентики компании; на основании разработанной методики создать визуальную идентичность кофейни. В результате исследования были рассмотрены способы технической реализации визуальной идентичности компании и предложена методика создания айдентики бренда. На основании созданной методики в процессе работы была произведена экспериментальная разработка визуальной идентичности кофейни. Эффективность использования методики определяется конструктивным подходом к процессу разработки визуальной идентичности компании или бренда. Использование методики позволяет графическому дизайнеру быстрее определиться с желаемой дизайн-концепцией и разработать качественный проект.

The object of the study is visual identity of the brand. Objective - to comparative analysis of methods of technical implementation of visual identity of a coffee house. Tasks: to analyze the ways of technical realization of the visual identity of the brand; to develop a methodology for the development of the branding identity; to create a visual identity of a coffee house on the basis of the developed technique. The study reviewed the ways of technical realization of the visual identity of the company and the methods of identity creation brand. On the basis of established methodologies in the process the work was carried out the experimental development of a visual identity of a coffee house. The efficiency of the methodology is determined by a constructive approach to the process of developing the visual identity of the brand. The use of this technique allows the graphic designer to quickly determine the desired design concept and develop a quality project.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 303
Last 30 days: 1
Detailed usage statistics