Details

Title: Developing a routine to enter e-commerce for small chinese companies: выпускная квалификационная работа магистра: 38.04.02 - Менеджмент ; 38.04.02_36 - Развитие международного бизнеса (международная образовательная программа на иностранном языке)
Creators: Pang Bo
Scientific adviser: Павлов Николай Вячеславович
Other creators: Лукашевич Никита Сергеевич
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint: Санкт-Петербург, 2018
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: электронная коммерция; Китай-Россия; малые компании; влияющие факторы
LBC: 65.290с51; 65.290.31(5Кит); 65.290.31(2Рос)
Document type: Master graduation qualification work
File type: PDF
Language: English
Level of education: Master
Speciality code (FGOS): 38.04.02
Speciality group (FGOS): 380000 - Экономика и управление
Links: Рецензия
DOI: 10.18720/SPBPU/2/v18-4986
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: RU\SPSTU\edoc\58565

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

E-commerce has made the world smaller and smaller, at the same time, the development of business is becoming more and more rapid and convenient, especially the important reason for the development of the international electronic trade. Nowadays, the international e-commerce market is still in its initial stage, but its annual growth rate is indeed amazing. However, its development has not yet spanned the whole world, especially in developed countries, and the e-commerce market is far more mature than the developing countries. At present, the largest e-commerce market in developed countries is the United States, which is in turn Japan, Britain, and the largest and most potential market in developing countries is China and Russia. This study aims at the electronic trade between the two most potential countries, Russia and China. The main purpose of this study is to determine the most important factors affecting the entry of Chinese small enterprises into the Russian e-business market, and to find out the strategies to overcome the main barriers and promote the follow-up development.

Электронная коммерция сделала мир все меньше и меньше, в то же время развитие бизнеса становится все более быстрым и удобным, особенно важной причиной развития международной электронной торговли. В настоящее время международный рынок электронной коммерции все еще находится на начальной стадии, но его ежегодный рост действительно потрясающий. Однако его развитие еще не охватило весь мир, особенно в развитых странах, а рынок электронной коммерции гораздо более зрелый, чем развивающиеся страны. В настоящее время крупнейшим рынком электронной торговли в развитых странах являются Соединенные Штаты, которые, в свою очередь, являются Японией, Великобританией и крупнейшим и наиболее потенциальным рынком в развивающихся странах, являются Китай и Россия. Это исследование направлено на электронную торговлю между двумя наиболее потенциальными странами - Россией и Китаем. Основная цель этого исследования - определить наиболее важные факторы, влияющие на вхождение китайских малых предприятий на российский рынок электронного бизнеса, а также выяснить стратегии преодоления основных барьеров и содействия последующему развитию.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Table of Contents

  • Директор Высшей школы управления и бизнеса
  • д.э.н., профессор
    • ВЫПУСКНАЯ КВАЛИФИКАЦИОННАЯ РАБОТА МАГИСТРА
  • Director of Graduate School of
  • Management and Business
  • DEconSc, Professor
    • MASTER’S GRADUATE QUALIFICATION WORK
    • DEVELOPING A ROUTINE TO ENTER E-COMMERCE FOR SMALL
  • Директор Высшей школы управления и бизнеса
  • д.э.н., профессор
  • INTRODUCTION
  • 1. FORMULATE THE RESEARCH TASK
    • 1.1 E-commerce market between Russia and China
    • 1.2 The problems of cross-border e-commerce betwee
    • 1.3 Specifics of e-business for small companies
    • 1.4 Formulate the research questions
  • 2. RESEARCH METHODS
    • 2.1 Stages of procedure
    • 2.2 Defining ways of data collecting
    • 2.3 Plan of research
    • 2.4 Necessity to develop recommendations
  • 3. RESEARCH
    • 3.1 Find data sources on Internet
    • 3.2 Develop data collecting instrument and data co
    • 3.3 Data collecting
    • 3.4 Data analysis and conclusion
  • 4. ACCOUNT THE COST OF RESEARCH
  • 5. CONCLUSION
  • REFERENCES
  • APPENDIX A: QUESTIONNAIRE FOR THE RUSSIAN BUYERS
  • APPENDIX B: QUESTIONNAIRE FOR THE CHINESE SELLERS

Usage statistics

stat Access count: 100
Last 30 days: 1
Detailed usage statistics