Детальная информация

Название: Scientific and Theoretical Prerequisites for Improvement of Modern Pedagogical Technologies
Авторы: Bolotin Alexander; Bakayev Vladislav
Выходные сведения: Санкт-Петербург, 2018
Коллекция: Общая коллекция
Тематика: педагогика
ББК: 74.025
Тип документа: Другой
Тип файла: PDF
Язык: Английский
DOI: 10.5772/intechopen.72342
Права доступа: Свободный доступ из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Ключ записи: RU\SPSTU\edoc\62055

Разрешенные действия: Прочитать Загрузить (2,7 Мб)

Группа: Анонимные пользователи

Сеть: Интернет

Аннотация

It is established that pedagogy performs the same functions as any other scientific discipline: description, explanation, and prediction of phenomena of that area of reality it studies. However, in the social and humanitarian sphere, it has its own characteristics. Pedagogical science cannot confine itself to objective reflection of what it is studying. Pedagogical science is required to influence the pedagogical reality and to transform and improve the pedagogical process. Therefore, it combines two functions: scientifictheoretical and constructive-technical. Scientific-theoretical function is a reflection of the pedagogical reality as it is. The constructive-technical one is a regulative function that reflects the pedagogical reality as it should be. The pedagogical process is closely connected with the application of teaching technologies. The application of teaching technologies presupposes organizational arrangement of all dependencies of the learning process, alignment of its stages, identification of conditions for their implementation, and correlation of methods, forms, measures, and means of training during conducting classes with capabilities of the teacher and students.

Права на использование объекта хранения

Место доступа Группа пользователей Действие
Локальная сеть ИБК СПбПУ Все Прочитать Печать Загрузить
-> Интернет Все Прочитать Печать Загрузить

Статистика использования

stat Количество обращений: 580
За последние 30 дней: 29
Подробная статистика