Details

Title: Исследование влияния различных стилей лидерства на мотивацию и целеустремленность сотрудников: выпускная квалификационная работа магистра: направление 38.04.02 «Менеджмент» ; образовательная программа 38.04.02_30 «Развитие международного бизнеса (международная образовательная программа)»
Creators: Тумурхуяг Угуумурзая
Scientific adviser: Тихонов Дмитрий Владимирович
Other creators: Трыков Алексей Валерьевич
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint: Санкт-Петербург, 2019
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: лидерство; мотивация; поведение сотрудников; организационная эффективность; гипотеза; постановка проблемы; leadership; influence; employees’ behavior; organizational performance; hypothesis; problem statement
LBC: 65.291.6-21
Document type: Master graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Master
Speciality code (FGOS): 38.04.02
Speciality group (FGOS): 380000 - Экономика и управление
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2019/vr/vr19-1606
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: ru\spstu\vkr\17988

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Основная цель этого исследования состояла в том, чтобы оценить, был ли инициативный стиль как-то связан с результативностью работников в организации «Ebridge English School». Из материалов и результатов исследования стало ясно, что между стилем администрирования и результативностью работников организации «Ebridge English School» существует значительная связь или взаимозависимость. В ходе исследования выяснилось, что в компании EES есть персонал, который умеет выполнять свои обязательства, однако ему нужен ориентир и лидер, чтобы проложить путь развития. Заметно, что преобладающим и основным стилем управления в этой организации был стиль управления, основанный на справедливости, что подтвердилось анкетированием работников. Также было выявлено, что управление частично осуществлялось при помощи стиля, основанном на ценностях.

The main goal of this examination was to evaluate if the leadership style had anything to do with workers' performance in "Ebridge English School" company (EESC). From help of the materials and results of the investigation, it was seen that there is a noteworthy relationship or connection between leadership style and employees’ performance of "Ebridge English School" Company (EESC). This investigation discovered that EES Company has the staff that is proficient to play out their undertaking however need a solid and capable leader to lead the way. The specialist saw that the predominant and existing leadership style in this organization has been the not reasonable from watched respondent rate from the survey which studied on how leadership style influenced the employees’ present work. It was likewise seen that little or insignificant democratic based leadership style was connected by the leader. They encouraged subordinates with salaries but still did not succeed to improve their performance. The leadership style that used in EES Company is to learn important information from employees when their working performance is not at its best.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Table of Contents

  • УТВЕРЖДАЮ
  • Директор Высшей школы управления и бизнеса
  • д.э.н., профессор
  • Задание принял к исполнению «___»_________2019г.
  • INTRODUCTION
  • 1 THEORETICAL REVIEW
    • 1.1 Conceptual Framework
    • 1.2 Leadership
      • 1.2.1 Functions of Leadership
      • 1.2.2 Leadership Roles
      • 1.2.3 Power And Influence Of Leadership
      • 1.2.4 Success And Effectiveness Of Leadership
      • 1.2.5 Expectations and behavior of superiors
      • 1.2.6 Subordinate’s characteristics, expectations and behavior
      • 1.2.7 Leadership style
      • 1.2.8 Effective leadership
      • 1.2.9 Employee’s performance
      • 1.2.10 Job Stress.
      • 1.2.11 Autocratic leadership style
      • 1.2.12 Laissez-faire leadership style
      • 1.2.13 Democratic/participative leadership style
      • 1.2.14 Transformational leadership style
      • 1.2.15 Transactional leadership style
      • 1.2.16 The Theoretical Framework on Leadership
      • 1.2.17 Theory X Y by Dougla Mc Gregor (1960)
      • 1.2.18 Hersey-Blanchard situational leadership
    • 1.3 Literature on Leadership style and employees performance
    • 1.4 Effect of Transformational Leadership and Transactional Leadership on Employee Performance
  • 2 RESEARCH METHODOLOGY
    • 2.1 Area of Study
    • 2.2 Research Design
    • 2.3 Sample and Sample Techniques
    • 2.4 Target population
    • 2.5 Sample technique
    • 2.6 Method of Data Collection
    • 2.7 Questionnaire design and leadership
    • 2.8 Variables; Definitions and measurement Dependent variable
      • 2.8.1 Employees performance
    • 2.9 Analytical Tool
  • 3 PERFORMANCE AND ANALYSIS OF RESULT
    • 3.1 Data analysis of the result
    • 3.2 Gender of the respondent
    • 3.3 Different levels of employees’ knowledge
    • 3.4 Distribution of Primary Functions by respondent
  • 4 SUMMARY OF MAJOR FINDINGS, CONCLUSION AND RECOMMENDATIONS
    • 4.1 Summary of findings
  • Conclusion
  • REFERENCES

Usage statistics

stat Access count: 1
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics