Details

Title: Корпоративная социальная ответственность в системе управления международной компанией: выпускная квалификационная работа магистра: направление 38.04.02 «Менеджмент» ; образовательная программа 38.04.02_30 «Развитие международного бизнеса (международная образовательная программа)»
Creators: Сайко Анастасия Евгеньевна
Scientific adviser: Козлов Александр Владимирович
Other creators: Трыков Алексей Валерьевич
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint: Санкт-Петербург, 2019
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: корпоративная социальная ответственность; международная компания; заинтересованные стороны; corporate social responsibility; international company; stakeholders
LBC: 65.291.21
Document type: Master graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Master
Speciality code (FGOS): 38.04.02
Speciality group (FGOS): 380000 - Экономика и управление
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2019/vr/vr19-1758
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: ru\spstu\vkr\17995

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Объектом исследования научной работы является Компания Coca-Cola HBC Россия. Целью данного научного исследования является анализ инструментов и принципов внутренней и внешней корпоративной социальной ответственности, а также формирование рекомендаций по использованию ее механизмов в управлении организацией. В процессе изучения понятия КСО, были рассмотрены ее модели и формы, основные концепции и инструменты реализации. Особое внимание уделялось внутренним и внешним программам КСО, которые реализуются Компанией Coca-Cola HBC Россия и оказывают воздействие на внутренних и внешних стейкхолдеров. На основании целей компании были определены инструменты КСО, такие как социальные инвестиции, оказывающие влияние на систему управления Компанией. В ходе исследования было выявлено влияние КСО на уровень вовлеченности сотрудников в реализацию внутренних и внешних проектов, а также подтверждена основная гипотеза: Внедрение системы КСО влияет на систему управления компанией. Как итог, были сделаны выводы о роли корпоративной социальной ответственности в системе управления международной компанией.

The object of the research is Coca-Cola HBC Russia. The purpose of this research is to analyze the tools and principles of internal and external corporate social responsibility, as well as the formation of recommendations for the use of its mechanisms in the management of the organization. In the process of studying the concept of CSR, its models and forms, basic concepts and tools for implementation were considered. Special attention was paid to internal and external CSR programs that are implemented by Coca-Cola HBC Russia and have an impact on internal and external stakeholders. Based on the objectives of the company, CSR tools, such as social investments that influence the Company's management system, were identified. The study revealed the impact of CSR on the level of employee involvement in the implementation of internal and external projects, and also confirmed the main hypothesis: The introduction of the CSR system affects the company's management system. As a result, conclusions were made about the role of corporate social responsibility in the management system of an international company.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Table of Contents

  • INTRODUCTION
  • 1 CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY AND ITS CHARACTERISTICS
  • 1.1 The essence and concept of Corporate Social Responsibility
  • 1.1.1 The history of the development of the concept of Corporate Social Responsibility and basic concepts
  • 1.1.2 Approaches to the definition of corporate social responsibility
  • 1.1.3 Principles of Corporate Social Responsibility
  • 1.2 The main models of Corporate Social Responsibility
  • 1.3 Forms of Corporate Social Responsibility
  • 1.4 CSR in management system of the International company
  • 2 CSR STRATEGIES IN THE ACTIVITIES OF THE INTERNATIONAL COMPANY COCA - COLA HBC RUSSIA
  • 2.1 Characteristics of an international company Coca-Cola HBC Russia
  • 2.2 Internal strategic programs of corporate social responsibility of Coca-Cola HBC Russia
  • 2.3 External strategic programs of corporate social responsibility of Coca-Cola HBC Russia
  • 2.3.1 Contribution of the Coca-Cola HBC Russia to the environment
  • 2.3.2 Contribution of Coca-Cola HBC Russia to social development of customers
  • 2.3.3. Contribution of HBC Russia to the development of local communities: social and ecological programs
  • 3 THE IMPACT OF CSR ON THE MANAGEMENT SYSTEM OF COCA-COLA HBC RUSSIA
  • 3.1 Development of the survey methodology and questionnaire
  • 3.2 The results of survey and its analysis
  • 3.3 Conclusion of survey
  • CONCLUSION
  • REFERENCES
  • APPENDIX A
  • APPENDIX B
  • APPENDIX C
  • APPENDIX D

Usage statistics

stat Access count: 2
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics