Details

Title: Кросс-культурный менеджмент в международной компании на примере китайского подразделения KFC: выпускная квалификационная работа магистра: направление 38.04.02 «Менеджмент» ; образовательная программа 38.04.02_30 «Развитие международного бизнеса (международная образовательная программа)»
Creators: Сяо Я
Scientific adviser: Козлов Александр Владимирович
Other creators: Трыков Алексей Валерьевич
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint: Санкт-Петербург, 2019
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: межкультурный менеджмент; культурные различия; инновационные методы; intercultural management; cultural differences; methods
LBC: 71.045; 65.291.21
Document type: Master graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Master
Speciality code (FGOS): 38.04.02
Speciality group (FGOS): 380000 - Экономика и управление
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2019/vr/vr19-2027
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: ru\spstu\vkr\18003

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Наступление новой эры 21-го века вызвало волну экономической глобализации для всех стран мира. Использование ресурсов в глобальном масштабе, транснациональные операции и дополнительные преимущества стали основной формой международных деловых операций. Однако из-за разного культурного происхождения и географического окружения неизбежно, что предприятия столкнутся с культурными различиями в своей транснациональной деятельности. При условии, что культура китайских предприятий еще не созрела, а у транснациональной культурной интеграции нет опыта, необходимо освоить методы разрешения межкультурных конфликтов и общую стратегию межкультурного управления и принять соответствующие контрмеры в соответствии с их собственные условия и социальная среда принимающей страны. Поэтому эффективное межкультурное управление, разрешение культурных конфликтов и скорейшая адаптация к местной культуре являются гарантией успешной работы предприятий в межкультурном контексте. В этом документе описываются методы и предложения межкультурного управления и в качестве примера приводится KFC (Китай).

The arrival of the new era of the 21st century has caused all countries in the world to be engulfed by the wave of economic globalization. The use of resources on a global scale, transnational operations, and complementary advantages have become the main form of international business operations. However, due to different cultural backgrounds and geographical environments, it is inevitable that enterprises will encounter cultural differences in their transnational operations. Under the condition that Chinese enterprises' culture is still not mature and transnational cultural integration lacks experience, it is necessary to master the methods of dealing with cross-cultural conflicts and the general strategy of cross-cultural management, and take corresponding countermeasures according to their own conditions and the host country's social environment. Therefore, effective cross-cultural management, solving cultural conflicts and adapting to local culture as soon as possible is a guarantee for successful operation of enterprises in a cross-cultural context. This paper describes the methods and suggestions of intercultural management and takes KFC (China) as an example.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Table of Contents

  • УТВЕРЖДАЮ
  • Директор Высшей школы управления и бизнеса
  • д.э.н., профессор
  • Задание принял к исполнению «___»_________2019г.
  • INTRODUCTION
  • 1 RESEARCH OF INTERCULTURAL MANAGEMENT
    • 1.1Background and Proposal of the Research
      • 1.1.1Background of Research
      • 1.1.2Proposal of Research
    • 1.2Aim and Meaning of Research
      • 1.2.1Aim of Research
      • 1.2.2Meaning of Research
    • 1.3Research at Home and Abroad
      • 1.3.1Research in China
      • 1.3.2Research out of China
      • 1.3.3Analysis of Research at Home and Abroad
      • 1.3.4The Main Research Content of this Thesis
  • 2THEORY OF INTERCULTURAL MANAGEMNET
    • 2.1Cultural Implications and characteristics
      • 2.1.1Implications and Characteristics
      • 2.1.2Culture and National Culture
      • 2.1.3Conceptual Differences Among Cultures
    • 2.2 Manifestation and Impact of Intercultural Diff
      • 2.2.1 Differences in Values
      • 2.2.2 Differences in institutional culture in ente
      • 2.2.3 Differences in business activities
    • 2.3 Analysis of Cross-cultural Management Model of
      • 2.3.1 Definition of cross-cultural management conc
      • 2.3.3 Impact of Cross-cultural Management Differen
    • 2.4 Conclusion for this chapter
  • 3INTERCULTRAL MANAGEMENT AMONG KFC(CHINA)
    • 3.1About KFC
      • 3.1.1KFC(China)’s History
      • 3.1.2 Product of KFC(China)
      • 3.1.3Intercultural Management of KFC(China)
    • 3.2Choice of Research Methods
      • 3.2.1 Common Research Methods
      • 3.2.2 Function and Characteristic of Research Meth
    • 3.3 Investigation of KFC Intercultural Management
    • 3.4 Problems among KFC Intercultural Management
    • 3.5 Conclusion for this chapter
  • 4 INTERCULTURAL INNOVATIVE MANAGEMENT SUGGESTIONS
    • 4.1 Adoption of “Localize” Cultural Model
    • 4.2 Suggestions on the Cultural Integration of Joi
    • 4.3 Measures for Promoting Cultural Integration
  • CONCLUSION
  • REFERENCE LIST

Usage statistics

stat Access count: 1
Last 30 days: 1
Detailed usage statistics