Details

Title: Исследование методов устойчивого производства, используемых брендами в индустрии моды: выпускная квалификационная работа магистра: направление 38.04.02 «Менеджмент» ; образовательная программа 38.04.02_36 «Инновационное предпринимательство (международная образовательная программа)»
Creators: Березнюк Елизавета Владимировна
Scientific adviser: Хватова Татьяна Юрьевна
Other creators: Трыков Алексей Валерьевич
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint: Санкт-Петербург, 2019
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: устойчивое производство; этичная мода; корпоративная социальная ответственность; цикличная экономика; замыкание цикла производства; sustainable manufacturing; ethical fashion; corporate social responsibility; circular economy; closing the loop
LBC: 65.422.522
Document type: Master graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Master
Speciality code (FGOS): 38.04.02
Speciality group (FGOS): 380000 - Экономика и управление
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2019/vr/vr19-2076
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение)
Record key: ru\spstu\vkr\18011

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Объектом исследования является отрасль одежды и функционирующие в ней компании. Целью выпускной квалификационной работы является оценка эффективности инициатив производителей одежды по достижению устойчивого производства. Для достижения поставленной цели была использована смешанная методология, основанная в первую очередь на обзоре литературы, включая научные публикации, отчеты компаний-производителей, журнальные статьи, интернет-ресурсы, посвященные проблеме устойчивого производства. Для более глубокого исследования инициатив производителей был проведен анализ социальной корпоративной ответственности, где качественные и количественные характеристики были количественно оценены. Для проведения непосредственной оценки методов устойчивого производства в индустрии моды был применен количественный интегральный метод. Был проведен анализ экономической, социальной и экологической эффективности отрасли в рамках устойчивого развития. Результаты, полученные в процессе анализа социальной корпоративной ответственности, показали, что инициативы, преподносимые производителями как устойчивые, таковыми являются не всегда. Интегральный анализ показал, что отрасль отстает в социальном и экологическом развитии в рамках устойчивости. В связи с этим, составлены рекомендации по дальнейшему совершенствованию практик и методов, предлагаемых производителями в индустрии моды, и предложена модель поведения потребителей, стимулирующая производителей к устойчивому развитию их бизнеса с точки зрения этичности. Полученные результаты могут служить опорной точкой для развития устойчивых методов производства и разработки политики по совершенствованию устойчивой экономики в легкой промышленности.

The object, chosen for this thesis work research, is the fashion industry with its manufacturing companies. The aim of the thesis has therefore been to assess the effectiveness of the garment industry initiatives from the point of sustainable development. The thesis work aims to give a clear view into how sustainable production practices of garment producers are important in the current conditions. The methodological approach taken in this study is a mixed methodology based on, first of all, literature review, including internet sources, scientific publications dedicated to the sustainable manufacturing in general and sustainable manufacturing in textile industry, documents provided by garment producers regarding their CSR policies, journal and newspaper articles connected with the topic. In order to look deeply into the practices implemented by garment producers in terms of sustainability, the SCR methodology is used (corporate social responsibility analysis), where qualitative and quantitative characteristics were evaluated quantitatively. In order to perform particularly the performance evaluation of the practices quantitative integral approach was used, combining the analysis of economic, social and ecological effectiveness of garment industry. The results achieved while performing the SCR analysis have shown that initiatives of the companies, which are considered being sustainable, do not always correspond to this characteristic. Furthermore, the integral approach results have proven that garment industry is not socially and ecologically effective in the framework of sustainability. Therefore, recommendations for the further enhancement of the initiatives and methods implemented by garment producers were offered, as well as the model of sustainable consumption that would induce garment manufacturers to use sustainable and ethical practices. This work can be served as an information basis for sustainable production practices and for the forming of development policy elaborating sustainable economy in the framework of garment industry.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read
Internet Authorized users SPbPU Read
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 0
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics