Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Объектом исследования является группа компании «М.Видео-Эльдорадо». Предметом исследования является оценка синергетического эффекта, получаемого от сделок M&A растущего ритейлера. Цель выпускной квалификационной работы заключается в выявлении возможного синер-гетического эффекта после слияния у группы «М.Видео-Эльдорадо». Для достижения цели была смоделирована методом линейного программирования – транспортная задача для объекта. На основании полученных результатов была выявлена экономия в процессе интеграции складских помещений. В первой главе изучен процесс слияний и поглощений, рассмотрена его история, описан синергетический эффект и процессы интеграции предприятий. Вторая глава посвящена анализу методик определения справедливой стоимость компании, которая наиболее часто используется для расчета синергетического эффекта после объединения. В третьей главе в работе построена методом математического моделирования – транспортная задача для двух российских ритейлеров М.Видео и Эльдорадо до и после слияния.
The object of the research is the group of the company «M.Video-Eldorado». The subject of the study is to evaluate the synergistic effect obtained from the M & A transactions of a growing retailer. The purpose of the final qualifying work is to identify a possible synergistic effect after the merger of the group «M.Video-Eldoradо» To achieve the goal, it was modeled by the linear programming method — the transport problem for the object. Based on the results obtained, savings were identified in the process of integrating warehouses. In the first chapter, the process of mergers and acquisitions is studied, its history is reviewed, the synergistic effect and the integration processes of enterprises are described. The second chapter is devoted to the analysis of methods for determining the fair value of the company, which is most often used to calculate the synergistic effect after the merger. In the third chapter, the work was constructed by the method of mathematical modeling - a transportation problem for two Russian retailers «M.Video» and «Eldorado» before and after the merger.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 238
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |