Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
В работе исследовано понятие бренд, приведен литературный обзор методов и подходов оценки стоимости бренда, предложенный российскими и зарубежными исследователями. Произведена оценка стоимости бренда компании ПАО «МТС». Стоимость бренда была рассчитана с помощью модели Hirose, её модификации и метода освобождения от роялти. Приведено сравнение результатов с публичной оценкой крупного агентства Brand Finance. Проведен анализ результатов оценки. Предложены разработанные автором рекомендации по оценке бренда. Рассмотрены и проанализированы отрасли самых дорогих брендов по странам по данным агентства Brand Finance.
In this paper is explored the concept of a brand. The work presents a literature review of the methods of brand valuation, proposed by Russian and foreign researchers. The cost of the brand of PJSC "MTS" was estimat-ed. The brand value was calculated using the Hirose model, its modifica-tion, and the royalty-free method. The results are compared with the public evaluation of a major agency Brand Finance. The analysis of evaluation results is carried out. The author's recommendations for brand evaluation have been proposed. The branches of the most valuable brands by coun-tries according to Brand Finance Agency are considered and analyzed.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 56
Last 30 days: 1 Detailed usage statistics |